hoe definieer je geluk?

Sommige mensen zeggen wel dat ze gelukkig zijn, maar voor ieder persoon is dit anders?

Toegevoegd na 9 minuten:
geluk moet Gelukkig zijn*

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

gelukkig; ik ben helemaal gelukkig met degene die ik ben. Ik vind mijn 'tekort komingen' niet erg, want ik ben helemaal tevreden met mezelf en weet dat die minpunten ook min zijn ten aanzien van mijn pluspunten.
Ik zie waar anderen hulp nodig hebben en geef ze hulp als zij dit ook willen. Ik ben assertief (niet agressief assertief), dus ik weet waar mijn grenzen liggen en kan deze aangeven en houd daarnaast zo veel mogelijk rekening met de grenzen van anderen als ik deze ken.
ik ontplooi mijn leven in de algehele zin,..dus op alle facetten van het leven, sociaal, lichamelijk en geestelijk. ik word een 'beter' mens en ik weet dat.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik ben tot nu toe slechts 1 keer gelukkig geweest.
Het is lang geleden geweest, maar het duurde ongeveer 2 tot 3 weken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Geluk definieer je niet, maar ervaar je. Je kan zelf je geluk bepalen. Door op te staan en tegen je zelf te zeggen: Ik ben gelukkig, dan zal je dat ook zo gaan ervaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geluk en gelukkig zijn, zijn twee andere betekenissen.

Geluk: is voor mij een toevalligheid. Een kansberekening.
(de lotto winnen)

Gelukkig zijn: Dit valt haast niet uit te leggen :(
Ben je blij met je leven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geluk is een gevoel wat je ineens kan overvallen, een gevoel dat alles goed is, en mooi.
geniet er vooral van als het je overvalt, want het is geen blijvende emotie.
Rieneke1
13 jaar geleden
Gelukkig zijn is voor iedereen anders. Sommige mensen zijn al gelukkig wanneer ze met hun geliefde op een onbewoond eiland zitten.

Voor mij betekent gelukkig zijn dat je blij bent met de mensen om je heen. Dat je blij bent met het feit dat je gezond bent en je de dingen kunt permitteren die je wilt.
En dat je blij bent met de spulletjes die je in je huis hebt staan. Als je dan (volmaakt) tevreden bent dan kan je spreken van gelukkig zijn.

Maar nogmaals: dit is voor iedereen totaal anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geluk is een goede gezondheid en een slecht geheugen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geluk merk je niet,op het moment dat je het hebt. Pas als je niet meer gelukkig bent,merk je pas,dat het in heel kleine dingen zit, zoals samen met je partner in de woonkamer zitten,zonder te praten. Het samen drinken van b.v. een kopje koffie,samen een wandeling maken. Dat is geluk!