Gedreigt op het internet wat kan je eraandoen?

Hey een goede vriend van me word gedreigt op het internet,, hij heeft een heel goede website die echt goed bolt en ik las net een dreigsbriefje van hem wat een of hacker naar hem toe stuurde, als je neit je website verweird en al je leden naar ons toestuurd word deze website gesloten en gehackt.. natuurlijk d8 hij dat fake was dus deed hij er helemaal niets aan.. nu 1dag verder vertelde hij me dat hij werd gehackt door die hacker.. Kan hij nu wat doen? bijvoorbeeld naar een internet politie gaan ofzo? want ik denk niet dat als je gedreigt word op het internet dat dit heel normaal is ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
"hij heeft een heel goede website die echt goed bolt"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoeld zeker "bedreigt" en niet "gedreigt" ;)

Antwoorden (5)

hij kan aangifte bij de politie doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Informeer is bij de politie en je provider
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij kan aangifte doen natuurlijk! Maar vervolgens zal ik de site wel beter beveiligen;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wordt bedreigd met je website kun je het beste meteen al aangifte doen, dan kunnen ze er voor zorgen dat hij vanaf zij IP adres geen toegang meer heeft tot de website. Maar dat jouw vriend de bedreigingen niet serieus nam is wel begrijpelijk.
Nu de website ook daadwerkelijk gehackt is, zou ik zeker aangifte doen, want dit is een strafbaar feit en is waarschijnlijk gemakkelijk te achterhalen, want ik heb niet de indruk dat het hier gaat om een professionele hacker.

Wel aangifte doen dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou met zijn hostingprovider contact opnemen en dit aan ze voorleggen. Een hackings-aanval zullen zij serieus nemen en meteen actie ondernemen.
Zij kunnen dan is overleg met jouw vriend de schade zo snel mogelijk herstellen en de beveiliging aanscherpen.
Daarnaast zou ik ook aangifte doen bij de politie (gewoon in zijn woonplaats)