ik had een tijdje geleden tijdens een ruzie een lichte hersenschudding opgelopen en draaide me hoofd daardoor soms als ik lag, nu weer hoe komt dat?

Het was niets heel ernstigs maar soms word ik misselijk als ik van kant wissel als ik lig. Btw je had die andere jongens moeten zien :p

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zie ook hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/lichte-hersenschudding-opgelopen-later-gevolgen.88357

Ja, je kunt nog een tijdje last hebben, meestal gaat dat vanzelf over.
Het 'duizeleffect' komt waarschijnlijk doordat de reticulaire formatie (in de hersenstam) niet helemaal goed functioneert. Die formatie is een grote 'klont' zenuwvezels, en regelt onder andere je waak-slaapritme, bewustzijnsniveaus en het doorsturen van zintuigprikkels.
Zogeheten propriosensoren nemen beweging en houding waar, en bij een hersenschudding of de naweeën daarvan, kan dat een beetje verstoord zijn, waardoor je snel duizelt als je je hoofd beweegt: alsof je evenwichtsorgaan wat achterloopt bij de feitelijke beweging.
Probeer langzaam om te draaien, dan wordt het waarschijnlijk al wat minder lastig.