Ik heb soms last van vaginale jeuk, als ik dan maandverband in doe is het weg, wat kan ik hier aan doen?

Ik ben nog niet ongesteld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met maandverband heb je geen last. Dat zou kunnen zijn omdat die veel meer vocht opnemen dan je ondergoed.
Je kan inlegkruisjes gaan gebruiken. Die absorberen het vocht ook goed.

Antwoorden (3)

Misschien ben je intolerant voor de stof van je ondergoed of zit het te strak. Dit kan gaan irriteren en dat kan dan weer die jeuk veroorzaken.

Maandverband is zacht en gaat (als het goed is) niet tussen je schaamlippen zitten. Een string bijvoorbeeld kan dit wel doen als je veel beweegt.

Kijk ook even goed of het rood is op de plaatsen waar het jeukt. En als je het niet vertrouwt of er erg veel last van hebt altijd even langs de huisarts. Het kan namelijk ook een schimmel zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al haargroei in je schaamstreek? Misschien komt de jeuk van de haartjes die beginnen te groeien. Verder is het belangrijk om dagelijks ondergoed te verschonen, en regelmatig te wassen. Dit wassen moet je nooit met zeep doen, gewoon water is voldoende. Probeer tijdens het wassen ook zo min mogelijk agressieve methoden te gebruiken. Spoel de boel uit met behulp van de douchekop en ga niet schrobben met sponzen of washandjes. Hiermee irriteer je de huid. Verder is het mogelijk dat je een beetje een reactie hebt op wasmiddel. Je zou kunnen proberen om je ondergoed een tijdje te wassen met hypoallergeen wasmiddel. Als het dan beter gaat, is het goed mogelijk dat het hierdoor kwam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk heb je dat van het plastic wat er aan het verband zit. als je hele goedkope neemt zit er alleen papier in verwerkt en geen plastic. maar je hebt wel meer kans op doorlekken. probeer maar eens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Min is van mij, ze geeft aan dat de jeuk verdwijnt als ze maandverband gebruikt, dus dat is het probleem helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je de vraag wel gelezen? -