Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Volgens mij krijg ik rode vlekken op mijn huid door een tomatenplant. Ik weet dat de plant zelf giftig is; maar kun je er ook huiduitslag van krijgen?

Toegevoegd na 56 seconden:
Hij staat op mijn slaapkamer en verder zit ik er nooit aan. De vlekken zitten op mijn gezicht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De tomatenplant is inderdaad giftig. Het is een nachtschadesoort. Echter door aanraken raakt gewoonlijk niemand vergiftigd. Tomatenplukkers zien na enkele uren helemaal groen door het werken tussen deze planten en ziek worden ze er niet van.
Je moet er echter niet van eten. (wel de tomaat, maar niet de plant)
Een vergiftiging is niet aan de orde en al helemaal niet als je de plant niet aanraakt. Je zou er echter wel allergisch voor kunnen zijn. Allergieen voor allerlei planten komen voor en daarbij maakt het niet uit of de plant giftig is. Je kunt het eenvoudig uitzoeken door de plant een ander plekje te geven, op een andere kamer dus. Als het een allergie is voor de plant, zal die snel verdwijnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding