Je vraagt het waarschijnlijk vanwege de prijs van euro 3.2000.000.- die op die postcoden gevallen is :-)

"ASSEN – Een prijs van €3,2 miljoen van de Postcode Loterij valt op een postcode in Assen. Vrijdagavond werd bekend dat de miljoenen zullen vallen op de postcode 9403. Hieronder valt de wijk Marsdijk en een deel van Assen Oost. … - See more at:" http://www.hetgezinsblad.nl/tag/postcode-9403/#sthash.rJbJo28T.dpuf

Volgens Wikipedia heeft Marsdijk 12.900 inwoners, Assen-Oost geheel 7800 (beide januari 2010). Dit voor het idee. Bedenk dat niet iedere inwoner meespeelt en dat het maar om een deel gaat van Assen-Oost.
Computoon
10 jaar geleden
De deelnemer aan de Nationale Postcode Loterij geeft op een in dit reglement voorziene wijze aan onder welke postcode hij wenst mee te spelen. Een postcode wordt gedefinieerd als iedere combinatie van 4 cijfers gevolgd door 2 letters, die een bestaande postcode in Nederland oplevert op het moment van opgave aan de Nationale Postcode Loterij. Ten overvloede kan dit dus zijn of de postcode van het postadres van de deelnemer indien de deelnemer dit duidelijk heeft opgegeven, of anders iedere andere door de deelnemer ingevulde postcode. De opgegeven combinatie dient een bestaande postcode te zijn. Vult de deelnemer geen postcode of een niet bestaande postcode in, dan geldt -tenzij het bepaalde in lid 3 van dit artikel toepasselijk is- de postcode behorend bij het door hem opgegeven adres als de postcode waarmee hij wenst deel te nemen.
Door de Nationale Postcode Loterij N.V. worden - tenzij in dit reglement anders is bepaald - aan de overeenkomstig het bovenstaande bepaalde postcode drie cijfers - van 001 t/m 499 - toegevoegd.
Per postcode of combinatie van 4 cijfers en 2 letters kunnen maximaal 499 loten worden uitgegeven aan één of meerdere deelnemers.
Bij overschrijding van het maximum van 499 loten per postcode zullen de deelnemers die ook in die postcode willen meespelen, maar dat niet kunnen doen omdat reeds 499 loten in de betreffende postcode zijn uitgegeven, eventueel deels, voorzover dat nodig is automatisch doorgeschoven worden naar de dichtstbijzijnde nog beschikbare postcode, met, zo mogelijk, handhaving van de eerste opgegeven letter; waarbij de lettercombinatie beslissend is - niet de cijfercombinatie - (zijn de oorspronkelijke letters van de postcode bijvoorbeeld AK, dan is de volgende combinatie AL. Is ook die combinatie bezet, dan geldt de combinatie AM als volgende; etc. tot en met AZ. Is ook de combinatie AZ bezet, dan is de volgende combinatie AA, waarna AB, AC, etc. tot en met AJ. Is ook die combinatie bezet, dan is de volgende combinatie BK, waarna BL, BM etc.).

als je er van uit gaat dat het maximale dus 499 loten, voor postcode 9403 is verkocht dan kan je ongeveer berekenen hoeveel 1 lot waard is. 1,6miljoen word verdeeld. dus reken maar uit.