Is twee maanden lang (bijna) elke dag laxeren gevaarlijk?

Met klysma's, xpreap,forlax(6zakjes) en cleanprep.

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik lag trouwens wel in het ziekenhuis, dus onder begeleiding van een arts, ben trouwens 16

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Is dit op voorschrift van een arts?
Cryofiel
10 jaar geleden
't Is hoe dan ook uitermate onnatuurlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het was op voorschrift van een arts, want ik bleef herhaaldelijk verstopt

Het beste antwoord

Ja, dan raakt je hele darmstelsel van slag.
Dit is echt super ongezond, laxeermiddel mag eigenlijk alleen op advies van de arts, en word meestal pas als laatste mogelijkheid gebruikt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je doe het toch niet om af te vallen he?
Want dat helpt niet echt. de meeste voedingsstoffen worden al opgenomen in je maag.
Door je darmen te legen met die middelen raak je vooral vocht en mineralen kwijt. Je droogt dus uit.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het was trouwens omdat ik steeds verstopt zat en het ging niet over, maar nu ben ik bang dat ik die zakjes moet blijven nemen. Ik neem nu trouwens elke dag 2zakjes forlax en 2 zakjes metamucil, moet ik dat dan mijn hele leven blijven nemen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ gelukkig was het onder begeleiding en wat je nu neemt is niet zeer slecht. http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Forlax.aspx?mId=10704&rId=2542
http://nl.wikipedia.org/wiki/Polyethyleenglycol
Dit is een stof die veel water opneemt. Dit zou ik als eerste proberen af te bouwen. (in overleg met je arts) http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Metamucil.aspx?mId=10704&rId=127
Dit is geen laxeermiddel, het is een natuurlijke vezel, dit is volgens mij het beste om te nemen bij verstopping. In ieder geval veel water drinken anders werkt het niet.
Ritsuka
10 jaar geleden
Hoe is je voeding nu?
Ben je al in overleg met je arts het aan het afbouwen?
Als er tegelijkertijd aan je voeding en het afbouwen word gewerkt, is het wat minder erg.
Het was op dat moment blijkbaar nodig, als de arts het voorschreef.

Andere antwoorden (1)

Dit moet onder begeleiding van een arts gebeuren,over het algemeen geld:
Dit is een geneesmiddel, geen langdurig gebruik zonder medisch advies, bewaren buiten bereik van kinderen, lees aandachtig de bijsluiter. Vraag raad aan uw arts of apotheker. In geval van bijverschijnselen, neem contact met uw huisarts.
fremar