Hoe kan het komen dat je in 1 oog ineens een lage visus( =slecht zicht) hebt?

Ik heb de laatste maanden last van mijn linkeroog,overdag gaat wel maar s'avonds als ik moe ben dat zie ik slecht en wazig met dat oog.
Ik draag geen bril of lenzen maar ik heb me ogen laten testen bij de opticien omdat ik wilde weten of dat wel nodig is.
De opticien vroeg na de test of ik ziek was en ook of er oogziekten voorkomen in mijn familie.
Hij gaf me een brief voor de huisarts om me door te verwijzen naar de oogarts.
Dat was een paar weken geleden,ik heb die brief in een kast op me kamer gegooid.
Kunnen je ogen slechter worden vitaminetekort,want ik haal me nu van alles in me hoofd.
Er was ook iets niet goed met de oogdruk.
Ik vind het maar eng,ik snap niet wat er aan de hand is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ga naar je huisarts en vraag een verwijzing voor de oogarts, je hebt maar 2 ogen, dus ben daar zuinig op. Een verkeerde oogdruk kan zeker slecht zicht opleveren, te hoge oogdruk heeft vaak glaucoom tot gevolg, wat slecht zicht veroorzaakt en op den duur zelfs gehele blindheid kan veroorzaken. Te lage oogdruk, zorgt ervoor dat er niet voldoende spanning op je oog staat, waardoor je niet alle beelden meekrijgt. Maar het kan ook een afwijking aan je oogzenuw zijn, wat ook tot slecht zicht kan leiden. Ook merk je, als je oog langzaam achteruit gaat, dit meestal niet, het kan dus zijn dat je oog slechter is dan je denkt. Dit zijn allemaal veronderstellingen, het kan dus ook door iets totaal anders gekomen zijn, maar ga in ieder geval naar de oogarts, zodat deze kan onderzoeken wat er daadwerkelijk met je oog aan de hand is en kan adviseren over eventuele behandeling. Ik denk niet dat dit veroorzaakt is door vitaminegebrek.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100