wat zijn de gevolgen van 27 keer onder narcose in 5jaar tijd ? Let op ik heb het over lange termijn problemen, jaren later zelfs...

Mijn broer is op jonge leeftijd veelvuldig geopereerd, aan oren en darmen, hij is in een paar jaar tijd 27 keer onder narcose geweest omdat er geen andere mogelijkheid was om deze problemen aan te pakken.
Nu is mijn vraag als hier psychische problemen van kunnen komen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lastig te zeggen als je niet precies weet welke middelen zijn gebruikt en dan nog is het bijna onmogelijk om met zekerheid te zeggen dat het daar door komt.
In het algemeen zegt dit antwoord op een andere vraag veel.
http://www.sarb.be/nl/algemeen/vragen/algemene/alg08.htm Maar denkt ook aan andere oorzaken:
Narcose heeft overal invloed op, helemaal als er ook darmoperaties zijn geweest is zou ik ook hier naar kijken.
Denk bijvoorbeeld aan het niet opnemen van magnesium en/of B12, daar kan je ook psychische problemen van krijgen.

Het beste antwoord

Het lichaam en de geest zijn zeker unaniem met elkaar verbonden, als je holistisch kijkt naar de mens, dan gaan de darmen over vertering, dit kun je ook emotioneel of psychisch bekijken. Je kunt dit dan letterlijk zien als het verteren van allerlei indrukken. Het boek; de zin van ziekzijn, kan hierin inzicht geven, mocht daar interesse voor zijn. Naast het holistische aspect is er ook een heel aards aspect en dat is de verdovingsvloeistof die je broer heeft gekregen. Deze geven een soort vervuiling in het lichaam. Een soort residu dat achterblijft in het lichaam verstoort processen en functies van het lichaam, met uiteenlopende klachten tot gevolg. Vaak wordt dit door reguliere artsen nier erkend. Tevens is het ook moeilijk aan te tonen (oorzaak gevolg). Je kunt over het effect van verdovingsvloeistoffen lezen op de volgende site: http://bosscherstichting.org/nl/startpagina.html

Het zou zeker goed zijn, om een body detox op celniveau te doen. Eventueel kan ik wat adressen geven. Een volledige bodyscan om diagnose te stellen kan bij healthybalance (punt nl) Toch is het goed om de zenuwen sterker te maken, psyche staat toch in verbinding met het zenuwkanaal en nu is het zo dat juist de verdovingsvloeistof werkt op deze zenuwen. Er zijn maar enkele specialisten op het gebied van verdovingsvloeistoffen uit het lichaam zuiveren. Maar ik zou het vooral in dit geval zeker aanraden.

Verder vind ik het heel erg lief dat je dit voor je broer doet, hij zal wellicht hulp nodig hebben. Helemaal als hij zich niet goed voelt. Ondersteun hem maar goed, met zachte hand. Ook suplementen kunnen geen kwaad. Bijv. Multi Vitamine, omega 3, vitamine e ect. (merk orthica of aov)

Heel veel Succes

Liefs M
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn geen aanwijzingen dat de narcose zelf psychische problemen kan veroorzaken. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat degene die al die narcoses heeft gehad, een jeugdtrauma oploopt door zo vaak in het ziekenhuis opgenomen te worden als klein kind.

Anderzijds is het heel wisselend waar mensen een jeugdtrauma van oplopen; sommige kinderen ondervinden hun leven lang schade van iets wat relatief klein is; andere kinderen maken de meest verschrikkelijke dingen mee en hebben daar in hun latere leven geen trauma van.

Als je broer nu psychische problemen ondervindt en hij zoekt daar hulp voor, is het wel relevant om al die ziekenhuisopnames te noemen bij de hulpverlener.