ik wil graag reacties van iemand die een blaashalsincisie is ondergaan

ik moet deze operatie ondergaan maar wil wel weten wat de bijwerkingen zijn van deze operatie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

VRAAG

De uroloog vermoedt dat de sluitspier in mijn blaashals samentrekt tijdens het urineren waardoor de druk in de blaas te hoog wordt. Hierdoor heb ik inmiddels een uitgerekte blaas en een aantal divertikels 'opgelopen'. Nu wil hij om verder problemen te voorkomen een blaashalsincisie uitvoeren. Is er bij het forum bekend of deze ingreep mogelijk risico's met zich meebrengt als incontinentie of op sexueel gebied?

ANTWOORD

bij een blaashalsincisie is de kans groot op een retrograde ejaculatie, dat wil zeggen dat bij het klaarkomen de zaadlozing in de blaas plaatsvindt, er komt dus niets naar buiten.
het zaad plast u later uit.
incontinentie is uitermate zeldzaam.

VRAAG

Is er iets bekend over verandering van het gevoel als de zaadlozing in de blaas plaatsvindt?

ANTWOORD

het gevoel is hetzelfde. dus het klaarkomen verloopt hetzelfde, maar er komt niets naar buiten.

Dit is wat ik vond op internet over blaashalsincisie
Ik heb het zelf niet ondergaan.