Ik wil afvallen. Ik weeg 100kg. Als ik elke dag 50 km op mijn hometrainer fiets, val ik dan een beetje af?

Of moet je echt 100 km PER DAG op mijn hometrainer rijden om wat af te vallen?

Ok, ook op de voeding letten enzo. Maar ik bedoel hoeveel val je nu echt af als je ongeveer 50 km per dag op je hometrainer bijeen rijdt? (dus eerst 20 km, dan pauze van 2 uur, dan weer 20 km, dan weer 10 km)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik weet niet wat algemeen geld, maar ik ben begin 2008 in vijf maanden 25 kilo afgevallen, door op te letten wat ik at (met het punten systeem van de Weight Watchers) en daarbij (bijna) elke dag (minstens) 30 minuten te fietsen, op de hometrainer of buiten. Ik fietste wel meestal aan het begin van de dag, dus zo uit bed op de hometrainer.

op deze site kun je het berekenen Toegevoegd na 2 minuten: als je 20 km per uur fietst dan verbrand 800 Kcal Toegevoegd na 5 minuten: elke ochtend een halve citroen uitpersen en met lauw water opdrinken 3 beschuiten met light confituur en thee +een appelsien 2 glazen water - rond 10 uur een stuk fruit en een yoghurtje (kijk naar de calorie armste dus geen danino) 2 glazen water - 12 uur drie boterhammen met kaas of magervlees met sla en tomaten ertussen drinken, sinasappelsap, vifit enz. 2 glazen water - rond 3-4 uur, stuk fruit of een sultana koek met rozijn of appel of dergelijke 2 glazen water - ‘s avonds 2 glazen water, een appelsien en dan pas eten, normale voeding die iedereen thuis eet, maar door die glazen water en dat stuk fuit houd je honger gestild en eet je zoiezo minder. Toegevoegd na 6 minuten: buikspier oefeningen werken beter

Bronnen:
http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm

Zolang je meer calorien binnenkrijgt dan je verbrandt zul je niet afvallen, ook niet met 100km fietsen. Dat is trouwens nogal wat op een hometrainer hoor. Begin gewoon rustig, bouw het op en wissel het af met andere beweging zoals wandelen. Dan kun je het veel langer volhouden en wordt het geen marteling. Ik spreek uit ervaring want ben ook te enthousiast begonnen en heb nu een onsteking aan de achillespees (zie mijn vraag van vandaag daarover) Begeleiding op een sportschool is ook goed.

Nee, je hoeft geen 100 kilometer per dag te fietsen om af te vallen. Sterker nog, ineens zó veel gaan fietsen zou ik afraden, als je dat niet gewend bent, raak je gemakkelijk geblesseerd. Is je gewicht nu stabiel? Zo ja, dan zou je al af kunnen vallen door minstens vier keer per week een half uur extra te bewegen. Daarbij gaat het er niet om hoeveel kilometers je op je hometrainer rijdt of hoe snel je gaat, maar puur dat je hartslag door het bewegen stijgt. Als je niet wilt investeren in een hartslagmeter, is het volgende een goede richtlijn: je traint in de goede 'zone' als je wel sneller moet ademen, maar nog net een gesprek zou kunnen voeren. Doe het niet zo intens dat je totaal buiten adem raakt, je krijgt dan geen betere training, en houdt het veel minder lang vol. Verder zou ik je aanraden beweging af te wisselen. Dus niet alleen op de hometrainer, maar ook bijvoorbeeld een keer in de week gaan zwemmen, en/of een keer in de week een flinke wandeling (goed doorstappen, niet slenteren) te maken.

Ik neem aan dat je wilt afvallen om gedurende langere tijd op gewicht te blijven. Dan is minimaal vijf uur fietsen per dag natuurlijk niet de oplossing. Je valt er uiteraard wel iets van af, maar gewoon normaal gezond bewegen (dus wandelen, lekker doorlopen of lekker rustig doorfietsen in een tempo van ca. 15 km/h) een uurtje per dag zet op de lange duur meer zoden aan de dijk. Bewegen wordt dan een gewoonte (doe bijvoorbeeld je boodschappen fietsend en loop wat vaker de trap op), en je voorkomt onnodige slijtage aan je lichaam (vooral rug en knieën, maar vlak bij fietsen ook de impact van het gewicht van je bovenlijf op je armen niet uit, zeker als je wat meer op je stuur gaan hangen) door het geforceerde sporten met en groot lijf. Verder is afvallen een eenvoudige balans van input en output ; wat je niet opeet hoef je niet te verbranden, en wat je extra verbrand door meer te bewegen, is meegenomen. Probeer bij een dergelijk gewicht echter wel je voeding volwaardig en met voldoende vitaminen te laten zijn, dus zeker ook niet te weinig. En neem je tijd ; een dergelijk overgewicht krijg je er niet in een paar weekjes af, hoeveel je ook fietst. In het begin kan het heel hard gaan - met wel zes kilo per week - maar dergelijke resultaten zijn NOOIT blijvend. Streef naar 2-4 kilo per maand ; dat kun je zeker in het begin heel goed volhouden, en je laat je lichaam heel langzaam, stap voor stap wennen aan minder voedsel en meer beweging.

Ja dan val je waarschijnlijk wel een beetje af, maar er zijn veel betere methoden om af te vallen... Want alle kans is dat je doordat je meer verbrandt toch meer gaat eten en dan schiet je toch weer niets op... Elk pondje komt door het mondje, dus de allerbeste methode is vasten... Vandaag begint de carnaval en daarna is het vastenperiode... Dat is niet voor niets zo, dat hebben ze heel goed met de natuur gesynchroniseerd... De winter is bijna voor bij, de lente kan niet lang op zich laten wachten, dit weekend is het nog erg koud, maar daarna moet het tot boven te 10 graden komen, dat kan niet anders... En dan is het goed om te vasten... Maar doe het wel goed, doe een sapvastenkuur, maar laat je goed informeren... En het is heel fijn om te doen... Ik doe het elk jaar, 12 tot 14 dagen niets eten, heerlijk, alles wordt weer netjes goed afgesteld in het metabolisme en je krijgt er heel veel energie door... En het is niet gevaarlijk om een week of langer te vasten, echt niet...

Bij elk intensief bewegen val je af als je het langer dan een half uur aan een stuk doet; het eerste half uur verbrand je in je lichaam aanwezige suikers, pas daarna gaat je lichaam vet verbranden. Doe iets dus een uur per keer, maar zorg er voor dat het een beetje leuk blijft anders hou je het niet vol. Drink water als je trek krijgt.

Elke beweging telt. Elke lichaamsbeweging, hoe klein ook telt mee voor de vetverbranding. Echter die verbranding komt doorgaans pas goed op gang na zo`n twintig minuten. Maar voor vetverbranding is het helemaal niet nodig om drie uur te gaan fietsen. Overweeg eens een interval training. Ga eerst een half uur gewoon fietsen in een stevig maar niet te zwaar tempo. Daarna trek je een sprintje tot je buiten adem bent, en vervolgens fiets je in rustig tempo door tot je adem weer normaal is. En dan doe je het nog een keer. Dat kun je ook met hardlopen doen in plaats van fietsen, maar als je overgewicht hebt, belast je daar je knie en enkel gewrichten te zwaar mee. Dan is fietsen een betere optie. Maar ook dan geldt: Rustig aan beginnen. En altijd eerst een warming up doen. Verder is je voeding, minstens net zo belangrijk om je op te concentreren wanneer je wilt afvallen. Tip: begin je dag met een glas water. En neem je fruit s`morgens en niet na de avondmaaltijd. Verhoog je eiwitten en verlaag de calorieën.

Ja, daarmee kun je afvallen, maar dit ga je niet voor een lange tijd volhouden. Ik raad je aan je levensstijl aan te passen, door ervoor te zorgen dat je elke dag meer calorieën verbrandt dan tot je neemt. Ga wat vaker lopen, fietsen, traplopen etc. Eet gezonder. Probeer ook te variëren met soorten lichaamsbeweging. Zorg dat je een dagpatroon vind dat je elke dag kunt volhouden. Je valt dan langzamer af, maar wel op een gezondere en betere manier. Maar goed, als je niet op zoek bent naar dit soort advies en wil je gewoon antwoord op je vraag: Ja, je kunt ermee afvallen, afhankelijk van wat je eet en wat je de rest van de dag doet. Ook afhankelijk van hoe snel je fietst. Niet al te snel is beter voor vetverbranding. Je moet ervoor zorgen dat je wel het gevoel hebt inspanning te leveren, maar niet dat je gaat hijgen en geen gesprek meer zou kunnen voeren.

Bewegen is erg gezond, maar je valt er moeilijk mee af. Je moet zorgen dat je structureel minder calorieën binnenkrijgt dan je verbruikt als je af wilt vallen. Met de 50 km per dag gebruik je 1333 kcal volgens de onderstaande energiecalculator. Dat is behoorlijk veel, maar lijkt mij erg moeilijk vol te houden. Verder moet je oppassen dat je niet meer gaat eten, omdat je er toch eerlijk voor gewerkt hebt, of energiedranken gaat drinken (suikerwater). Als je meer vezels, groente en fruit eet en mindert met vet en alcohol en als je kleinere porties eet, bereik je sneller een gewichtsafname.

Bronnen:
http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm

ik heb zelf een broertje die ook aan het afvallen is dit gaat heel goed nu hij op een koolhydraat dieet is. hij heeft veel proberen te sporten maar sporten was niet de manier.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100