Werkt de Corona-app ook zonder telefoonabbonnement?

Ik maak alleen gebruik van wifi, als ik dan ergens ben waar geen wifi is, slaat mijn telefoon dat dan op?

3 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

Het gaat op basis van Bluetooth, dus je hebt geen abonnement nodig.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja, het werkt ook zonder abonnement.
Pp het moment dat jij weer verbinding hebt met wifi worden de gegevens die via Bluetooth verzameld zijn doorgestuurd naar de server.
3 jaar geleden
De app werkt op basis van bluetooth omdat het via BT preciezer zou zijn dan via GPS locatie, als jij ooit in een bepaalde periode bij iemand in de buurt bent geweest die positief is getest op COVID-19 dan krijg je vanzelf een push bericht zodra je via wifi weer online bent, het is niet zo dat je via de app realtime gewaarschuwd wordt dat iemand met COVID in je buurt staat, je telefoon slaat alle BT handshakes op van telefoons in de buurt middels het MAC adres van het BT device, zodra jij weer via wifi online bent worden die gegevens verstuurd, en na verloop krijg je een bericht dat iemand in je buurt was die positief getest is geweest, hier zit een aantal dagen tussen, en het is geen waterdicht systeem, je kunt namelijk prima een BT connectie hebben met iemand achter een raam, dan kun je niet besmet worden, maar krijg je tóch een bericht mocht die persoon positief zijn bevonden.
En geen bericht is goed bericht, je krijgt dus geen meldingen dat je de afgelopen periode niet in aanraking bent geweest met positief geteste mensen.
3 jaar geleden
Inekez1
3 jaar geleden
"En geen bericht is goed bericht, je krijgt dus geen meldingen dat je de afgelopen periode niet in aanraking bent geweest met positief geteste mensen." Geen nieuws is goed nieuws gaat hier niet op. Lang niet iedereen heeft de app geïnstalleerd en ook via het aanraken van deurklinken, pinautomaten en niet goed schoongemaakte winkelwagentjes of deurtjes van de koeling in de supermarkt kun je besmet raken zonder dat er op dat moment iemand in de buurt is.