wat is het verschil tussen hoofdpijn en migraine?

Ik loop al een paar dagen rond met hoofdpijn. Maar alleen als ik loop. Als ik stil zit voel ik er niks van. Is dit migraine of gewoon hoofdpijn en hoe kom ik er vanaf?

Toegevoegd na 42 minuten:
Ik ben ook vaak duizelig en net reed ik nog de struiken in

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben ook vaak duizelig en net reed ik nog de struiken in

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Migraine kent vele vormen, maar de belangrijkste zijn migraine met aura en migraine zonder aura. Migraine zonder aura doet zich voor in aanvallen van enkele uren tot drie dagen. In de meeste gevallen gaat het om één of twee keer migraine per maand, maar dat kunnen ook vijf aanvallen zijn. Migraine herken je direct wanneer de hoofdpijn de volgende kenmerken heeft: Een kloppende pijn die aan één zijde van het hoofd gevoeld wordt, die verergert wanneer er een lichamelijke inspanning wordt geleverd. Last hebben van misselijkheid en overgeven of een overgevoeligheid voor geluid of licht. Meestal kan men onmogelijk werken of andere dagelijkse bezigheden verrichten. De pijn zou er alleen maar door versterkt worden. Meestal liggen mensen die migraine hebben in een rustige donkere kamer op bed. Wie migraine heeft, hoeft overigens niet alle genoemde kenmerken te hebben. Migraine met aura, vroeger klassieke migraine genoemd. Het heeft dezelfde kenmerken, aangevuld met auraverschijnselen: Flikkeringen of gekleurde vlekken aan één kant van het gezichtsveld die later het gehele gezichtsveld in beslag kunnen nemen. Het aura kan enkele minuten duren tot maximaal een uur, maar het kan ook zijn dat verschillende aura's elkaar opvolgen. Ongeveer een uur nadat het aura verdwenen is, komt de hoofdpijn op. Sommigen voelen de hoofdpijn al opkomen tijdens het aura. Migraine met aura kan tevens gepaard gaan met visuele stoornissen, een spraakstoornis, een tintelend gevoel in de je handen of de tong, doofheid of een lichte, eenzijdige verlamming. Het verschil tussen hoofdpijn en migraine is dat migraine veel ernstigere pijn veroorzaakt en vaak gepaard gaat met andere klachten, zoals misselijkheid. Wat jij hebt is hoofdpijn, geen migraine. Toegevoegd na 1 minuut: Neem een paracetamol tegen de pijn, drink voldoende en neem je rust. Toegevoegd na 17 minuten: In dat geval zou het wel migraine kunnen zijn, maak je kamer donker indien dat mogelijk is.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoe...
http://www.migrainehoofdpijn.com/migraine

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100