hoe kan ik een medische verklaring krijgen (voor de arbo-arts) om van werkplek te veranderen en te kunnen gaan werken.

ik ben al 17 maanden in de ziektewet, nu 6 weken op therapeutische basis aan het werk, heb al 5 maanden geleden aangegeven (aan de arbo-arts) dat ik om lichamelijke en geestelijke redenen op een kleiner pand wil werken (ik kom van een grote school, waarin ik werkte in een grote groep, vanwege depressie, burn-out (ben helaas ook opgenomen geweest), heb ik van het werken in een grote groep klachten over gehouden, zowel lichamelijk als geestelijk) dit al meerder keren aan de arbo-arts uitgelegd, maar hij houdt vol dat hij geen medische reden ziet om dit aan mijn bazen te adviseren, de klachten zijn nog steeds aanwezig en ik loop nog steeds bij de huisarts, psycholoog e.d.
Ik wil dolgraag weer aan het werk, maar dan op een kleiner pand, alleen of in een kleine groep (deze panden zijn binnen de organisatie aanwezig), deze strijd levert mij weer veel stress e.d. op.
Hoe kan ik dit aanpakken?, bij wie kan ik dit aankaarten?, wie verzorgt deze medische verklaringen?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Gr.Richard

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (5)

Bel je Arbo-arts eens op, die helpt je hier vast goed mee verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat wordt je belachelijk behandeld door je Arbo arts.
Neem eens contact op met de Arbo dienst (niet met de arts zelf) en leg daar uit wat er gebeurd is, en dat je opgenomen bent geweest omdat de Arbo arts je ondanks je klachten liet werken. Dat de Arbo arts je klachten niet serieus neemt en dat jij hiervan de dupe bent.
Misschien krijg je een andere arts toegewezen.
Vraag hierom.
Heel veel succes.
ga naar je huisarts leg hem het verhaal voor wat jij wil en vraag aan de huisarts of die contact wil opnemen met de bedrijfsarts om gezamelijk tot een oplossing te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de mensen bij wie je in behandeling bent kunnen je deze verklaringen geven...ook kun je aangeven dat de arbo arts hun mag bellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt misschien vervelend. maar als de arbo hier niet achter staat krijg je die niet.
Als je kleiner wilt werken zul je bij weigeren moeten gaan solliciteren.

De arbo maakt gedurende je ziekte periode een aantal malen een rapport op. Een Plan van aanpak etc etc. Daar staat in wat de doelstelling is. Als daar staat terugkeer in eigen werkplek. Dan is dat waar ze naar toe werken.
Wil je kleiner werken kan je dit bespreekbaar maken met de directie van de school.
Maar puur op jou verzoek zal een arbo geen verklaring afgeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in behandeling gaan bij een psychiater, uitleggen dat ge het niet meer volhoudt en een attest vragen voor definitievve arbeidsongeschiktheid voor dit werk (eventueel uren, arbeidsomstandigheden en erge depressieve gesteldheid aangeven) de arbo-arts zal dit dan zeer waarschijnlijk moeten bevestigen waardoor uw arbeidskontrakt bij die bazen stopt. die moeten u dan geen ontslagvergoeding betalen en u moet ook geen ontslag geven. u bent dan volledig vrij en kunt terug gaan op ziekenkas, stempelgeld aanvragen of werk zoeken.