Is het mogelijk een borstvergroting op je 16e te ondergaan?

Ik ben net 16 geworden, en zou heel graag een borstvergroting willen ondergaan. Natuurlijk is dit nog ontzettend jong, daar ben ik het zelf ook mee eens. Maar hoe vaak ik het ook hoor en het zelf ook weet (je borsten groeien tot minstens het 21e levensjaar gewoon door), bij mij gaat dat gewoon niet meer gebeuren. Dit omdat ik verder compleet uitgegroeid ben, ook omdat ik mentaal en fysiek veel ouder ben. Mensen denken vaak dat ik een jaartje of 19/20 ben, vandaar. Puur waarom ik het wil, is omdat mijn maat (hele kleine B cup, soms ook A, omvangmaat 70) gewoon niet bij mijn lichaam past. Ook wil ik het niet voor meer zelfvertrouwen, of voor de guys. Gewoon voor mezelf, zodat ik me op dat vlak toch wat zekerder voel. Waar ik ook zeker niet voor ga is een idioot grote maat, cup C is voldoende. Ik heb het hier een paar dagen geleden met mijn moeder over gehad, en ze zei dat als ik me er echt aan stoorde (groot probleem voor me is) ze graag toestemming geeft. Er is geen vader in mijn leven, dus er hoeft maar één ouder toestemming te geven. Voordat we een afspraak maken vraag ik of iemand ervaring heeft met deze operatie op zo'n jonge leeftijd of dat iemand hier meer over weet. Natuurlijk weet ik dat de meeste mensen hier over denken, meid, wacht nog een paar jaartjes, maar omdat ik me geestelijk echt veel ouder voel en ook om de hierboven genoemde redenen is het vrijwel onmogelijk voor mij om nog langer te wachten. Alvast heel erg bedankt!

Toegevoegd na 13 minuten:
Zie mijn 3e reactie ter aanvulling!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het mag in principe al wel op 16 jarige leeftijd, maar veel chirurgen doen dit niet, let erop dat je bij een goede kliniek terecht komt en niet omdat hij/zij dit toevallig wel wil doen, bij een kwakzalver. Je kunt beter nog 2 jaar wachten, zodat het goed gebeurd en je er blij mee bent, dan dat je nog verdrietiger en verminkte nieuwe borsten hebt. Om de reden dat jij dit wil laten doen, wordt de operatie niet vergoedt door je zorgverzekering. Toegevoegd na 13 minuten: Kleine borsten zijn erg mooi, kijk eens naar die modellen, die hebben ook meestal kleine bh maatjes. Als je dit wil doorzetten, kies niet de goedkoopste maar de beste chirurg. Lees alles over het bedrijf waar je het wil laten doen, ook de ervaringen van andere vrouwen.

Bronnen:
http://www.drmoojen.nl/minimum-leeftijd-co...

Op zich ben je op je 16e volgens de wet volledig zelf verantwoordelijk voor medische beslissingen. Dit betekent, dat je geen toestemming van je ouders nodig hebt om deze ingreep te laten doen. Maar goed, het is natuurlijk wel fijn om op een lijn met je moeder te zitten. In mijn ervaring wordt deze ingreep zo goed als nooit uitgevoerd op een leeftijd jonger dan 21 jaar. In de bron wordt 18 jaar aangehouden. Soms zijn er medische redenen om de borsten te vergroten, dan wordt het natuurlijk wel eerder gedaan. Gelukkig is daar bij jou geen sprake van. De reden hiervoor is, zoals je zelf ook zegt, dat het lichaam uitgegroeid moet zijn. Zowel lichamelijk als geestelijk moet je volwassen genoeg zijn. Als je echt denkt er klaar voor te zijn kan je altijd overleggen met een cosmetisch chirurg. Ik weet niet hoe de richtlijnen voor hun in elkaar zitten, maar voor misschien weet je hem te overtuigen. Als dat niet lukt weet je tenminste waar he aan toe bent, ook hoe lang je eventueel zou moeten wachten.

Bronnen:
http://www.medcentric.nl/index.php?menu=vr...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100