Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn Binaural Brainwaves schadelijk? (zie uitleg)

Programmas als I-Doser en meditatie muziek (en ook klankschalen) maken gebruik van bepaalde frequenties om bepaalde delen in de hersenen te stimuleren en drugs, ontspanning, inspanning etc te simuleren waardoor je hetzelfde efect zou ervaren. zouden deze impulsen in de hersenen schadelijk kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik denk niet dat het schadelijk is. Maar je kan er wel tijdelijk een heel vage kop van krijgen als je het te lang doet.
Ik ben hier zelf de laatste 3 jaar dagelijks mee bezig. I-doser dan weer niet, maar wel Holosync en paraliminals en dergelijke.
Die holosync meditatie cd´s zijn er wel op gericht om je brein permanent te veranderen in positieve zin. Maar dat is niet schadelijk. Je luistert dan een heel jaar of een half jaar elke dag een uur naar binaural beats die je brein eigenlijk niet goed aankan. Op den duur reorganiseert je brein naar een hoger niveau die dat signaal wel aankan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar wel schadelijk voor je oren, als je het mij vraagt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK gebruik dergelijke programma´s dagelijks... Niet I-Doser, maar ImmRama en Brainev... Holosync gebruik ik niet...

Brainev is heel fijn om te luisteren en stimuleren de twee hersenhelften samen tegelijkertijd te gebruiken... De Brainev n° 6 gebruik ik het liefste, want die gaat naar Delta, dat is een frequentie van 7 Hz, die ligt het dichtst bij diepe slaap... Heel fijn en heel gezond om te doen...

I-Doser kan geen kwaad, want het werkt niet zoals het programma aangeeft... Alle drugs die I-Doser aangeeft te simuleren werken niet, want ik heb ze allemaal gebruikt en ik weet hoe ze werkelijk werken en I-Doser benadert dat op geen enkele wijze... Maar daardoor is I-Doser niet schadelijk, zoals een echte drug dat wellicht wel is... Maar de geluiden zijn niet schadelijk, in geen enkel opzicht...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding