Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn deze bultjes op mijn bovenbeen psoriasis?

Ik heb sinds 2 maanden last van deze bultjes, ze jeuken niet en doen ook niet echt pijn. Ik ben bij de huisarts geweest en hij dacht dat het psoriasis was maar weet 't niet zeker.. Ik heb nu creme meegekregen maar maak me erg zorgen. Ik heb toen ik 13 en 15 was met mijn stomme kop 2 jongens gepijpt zonder condoom (niet geslikt) en ik las dat dat een symptoom van Psoriasis kan zijn. Ik maak me nu echt super erge zorgen...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
983

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Nee dat is geen psoriasis dat zie er echt anders uit kijk maar op onderstaande link
(Lees meer...)
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Psoriasis begint meestal in de haargrens, maar als je echt zo'n angst hebt voor HIV, ga dan terug naar je huisarts en vraag of hij/zij je daarop wil testen, dat is niet raar, de dokter laat dagelijks deze testen doen.
ronron1212
10 jaar geleden
Hiv waar heb je het nu over CREA?
Ik begrijp waarom je huisarts het niet zeker weet. Het is zeker niet het typische beeld van psoriasis, zoals je in de bron van ronron1212 kan zien. Een beginnende psoriasis kan wel op zo'n manier beginnen, maar dan zou je moeten merken dat het steeds erger wordt.
Er is ook een vorm van psoriasis wat hier wel wat op lijkt, psoriasis guttata, maar ook dan slechts een zeer milde of beginnende vorm.
Overigens acht ik de kans, dat het om psoriasis gaat, klein, maar daar kan ik onmogelijk zeker van zijn.

Ik begrijp ook, dat je bang bent voor HIV vanwege deze plekjes en onbeschermde seks. Bij HIV kunnen infecties ontstaan of verergeren. Psoriasis is niet een infectieuze ziekte; het is danook geen symptoom van HIV.