Zijn deze bultjes op mijn bovenbeen psoriasis?

Ik heb sinds 2 maanden last van deze bultjes, ze jeuken niet en doen ook niet echt pijn. Ik ben bij de huisarts geweest en hij dacht dat het psoriasis was maar weet 't niet zeker.. Ik heb nu creme meegekregen maar maak me erg zorgen. Ik heb toen ik 13 en 15 was met mijn stomme kop 2 jongens gepijpt zonder condoom (niet geslikt) en ik las dat dat een symptoom van Psoriasis kan zijn. Ik maak me nu echt super erge zorgen...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (5)

Nee dat is geen psoriasis dat zie er echt anders uit kijk maar op onderstaande link
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Psoriasis begint meestal in de haargrens, maar als je echt zo'n angst hebt voor HIV, ga dan terug naar je huisarts en vraag of hij/zij je daarop wil testen, dat is niet raar, de dokter laat dagelijks deze testen doen.
ronron1212
10 jaar geleden
Hiv waar heb je het nu over CREA?
Ik begrijp waarom je huisarts het niet zeker weet. Het is zeker niet het typische beeld van psoriasis, zoals je in de bron van ronron1212 kan zien. Een beginnende psoriasis kan wel op zo'n manier beginnen, maar dan zou je moeten merken dat het steeds erger wordt.
Er is ook een vorm van psoriasis wat hier wel wat op lijkt, psoriasis guttata, maar ook dan slechts een zeer milde of beginnende vorm.
Overigens acht ik de kans, dat het om psoriasis gaat, klein, maar daar kan ik onmogelijk zeker van zijn.

Ik begrijp ook, dat je bang bent voor HIV vanwege deze plekjes en onbeschermde seks. Bij HIV kunnen infecties ontstaan of verergeren. Psoriasis is niet een infectieuze ziekte; het is danook geen symptoom van HIV.
Na onbeschermde seks kan het natuurlijk wel verstandig zijn om te controleren dat je niet besmet bent. Dat kan door bloedonderzoek via je huisarts. Of dat nodig is, hangt af van je sekspartner en hoeveel zorgen je je maakt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie bron voor psoriasis guttata.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik ben erg bang dat ik over een paar jaar dus rondloop met heel me lijf onder de bultjes.. Hoe weet je zo zeker dat t geen symptoom van hiv is? Want dat lees ik op verschillende sites wel. Is overigens de kans groot dat ik hiv heb van pijpen zonder te slikken? 2x gedaan, die jongens waren beide 15 toen. Opzich wel kleine kans toch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat te weten omdat psoriasis nou eenmaal geen infectieus proces is.
Bovendien heb ik meerdere patienten met HIV gezien en geen van hen had psoriasis. Ik heb nog meer patienten met psoriasis gezien en geen van hen had HIV.
Zoals ik al zei twijfel ik uberhaupt aan de diagnose psoriasis. Als je een paar links plaatst waar je gelezen hebt, dat het wel een symptoom is, dan wil daar best naar kijken.
Ik heb dat ook gehad dat zijn gewoon allergiën.
Of het zijn vlooien beten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou de druppelvorm van psoriasis kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eén van de symptomen van Candida (infectie) zijn bultjes op de bovenbenen. Candida ontstaat door het eten van teveel suiker en/of koolhydraatrijk eten.