Waarom jeuken mijn tenen?

Ik heb de laatste tijd erg veel last van jeukende tenen. De jeuk zit tussen mijn tenen, maar niet tussen de grote en die ernaast. Ik heb er vooral 's avonds last van. Ik heb het in het kort genoemd toen ik toevallig bij de dokter was, en die zei dat het waarschijnlijk zwemmerseczeem was. Maar het is nu zomervakantie en heb al een week niet gezwommen en toch heb er ik er last van..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zwemmerseczeem is een wat eufemistische uitdrukking: het is geen exzeem maar een schimmelinfectie: voetschimmel. je hebt dus wat schimmel tussen je tenen. Komt heel veel voor, iedereen heeft het wel eens, dus niets om je voor te schamen. Zit inderdaad vaak tussen de kleinere tenen. Voeten dagelijks goed wassen (zonder zeep), goed afdrogen en elke dag schone sokken aan. Liefst leren schoenen en ook deze regelmatig wisselen. Je moet je voeten/tenen dus droog houden en infectie weghalen. Bij de drogist zijn er cremes, poeders en sprays voor die goed helpen. Dactarin is een merknaam die al genoemd is. Canesten is een ander merk. Je kan ook gewoon huismerk nemen. http://online.kruidvat.nl/product/49366/FootCrme.html?token=-1

Jij hebt een voetschimmel Daktarine is een goed product Robby BB Toegevoegd na 3 minuten: Dit heeft feitelijk niets met zwemmen te maken maar wel met vochtigheid aan je voeten, Dat kan van het zwemmen zijn en dat je u voeten niet goed hebt afgedroogd. Of doordat uw voeten zwetetn en zij niet goed verlucht worden. Het is een kwestie van je voeten zo droog mogelijk te houden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100