Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe kan ik deze dingen uit mijn hoofd zetten als ik wil gaan slapen?

Ik heb veel slaapproblemen, vaak is dit in periodes, dus ik heb periodes dat ik goed en slecht slaap.
Nu heb ik een periode dat ik slecht slaap, gisteren ben ik om half 6 in slaap gevallen en ik ging om 10 uur slapen.
Als ik voor dat ik ga slapen ga gamen kan ik echt heel slecht slapen omdat ik dan alle muziek en beelden voor me zie en hoor als ik mijn ogen dicht doe.
Ik ben een tijdje erg gameverslaafd geweest, maar nu game ik eigenlijk nooit meer, alleen heel af en toe eens oude spelletjes die ik heel lang geleden speelde op de gamecube bijvoorbeeld, die heb ik weer teruggevonden en ik vind het wel grappig om die goede oude tijden weer eens te herbeleven (dit waren niet de games waar ik verslaafd an was).
Ik gebruik dexamfetamine (voor adhd) en melatonine (voor het slapen).
Ik ben beide al aan het afbouwen omdat ik me er niet zo goed bij voel omdat het gewoon slecht voor me is.
Vandaag heb ik rond 3 uur denk ik een half uurtje gegamed en ik kan nu echt gewoon niet slapen. Als ik mijn ogen dicht doe is het precies alsof ik dat spelletje aan het spelen ben en ik hoor de muziek gewoon in mijn oren. Deze muziek in mijn oren hebben mij vanavond ook erg gehinderd bij het leren.
Ik kan dit gewoon niet uitschakelen en het blijft maar komen en dit is echt iets waar ik gek van word.
Het antwoord op deze vraag op lange termijn is duidelijk niet meer gamen wat ik ook niet meer ga doen, maar wat kan ik nu doen om te kunnen slapen?Na een bijna slapeloze nacht lukt slapen nogsteeds niet

Weet jij het antwoord?

/2500

Mijn moeder heeft een soort van het zelfde. Er zijn wel pilletjes voor. Je moet maar even gaan vragen bij de apotheek denk ik

Op tijd stoppen. Eigenlijk zou je na 10 uur 's avonds niet meer achter een scherm moeten zitten, omdat je dan te veel licht in je ogen krijgt. Dat remt de natuurlijke neiging om slaperig te worden. Ga 's avonds voordat je naar bed gaat nog een rondje buiten lopen om te 'ontstressen'. En probeer niet te lang in bed te blijven liggen: als je niet kunt slapen, kun je beter wat anders gaan doen dan in bed liggen en stressen omdat je niet kunt slapen. Ga b.v. een stukje lezen met je nachtlampje aan, of zet een rustig muziekje op. Als je van een half uurtje gamen midden op de dag al 'in je hoofd hangende muziekjes' krijgt, probeer dan in het vervolg eens zonder geluid te gamen. Of luister ook naar de radio, zodat dat monotone muziekje misschien vervangen wordt door andere muziekjes.

Misschien een beetje sullig, maar als ik niet kan slapen van stress of wat dan ook, dan zet ik een 'luister verhaal' op. Je hebt een heleboel spannende detectives die helemaal ingesproken zijn. Ik word er altijd rustig van en val heel snel in slaap als ik eenmaal aan het luisteren ben.

ik ben vandaag nog naar de ggd geweest ik heb ook slaap problemrn kreeg 2 tips 2uur van te voren stoppen met gamen en een bladzijde lezen dat de ogen moe gaan worde

Dat je nog dingen voor je ziet en hoort komt doordat je veel meenaakt in het dagelijks leven. Als je veel doet moeten je hersenen dat verwerken. Over de medicatie, die melatonine is juist voor het slapen. Mijn broertje moet het ook voor zijn adhd. Zonder die medicijnen kan hij gewoon niet slapen. Hij zou bijwijze van dagen lang wakker zijn. Dit is misschien waarom je slecht slaapt. Ga juist voordat je gaat slapen niet gamen.. Dat houd de hersenen nog erg bezig. Ga lekker warm douche. Zet een kop warme melk of iets anders lekkers. En pak een boek/tijdschift/tv-programma waar je niet bij hoeft na te denken. Of doe de lichten uit en zet zachtjes een cdtje op. Suc6!!

dit heb ik ook maar dan alleen bij een nieuwe game die ik net heb gekocht en hem dan een tijdje blijf spelen. als ik dan ga slapen hoor ik ook al die geluiden nog en zie ik die beelden nog voor me, maar na een tijdje gaat het gewoon weg, gewoon negeren. of voor dat je gaat slapen even iets doen waar je moe van word bijv. even voetballen, lezen, gewicht heffen gewoon dingen doen waar je mee beweegt. of neem een slaap pil. of gebruik medisch cannabis verbeter het slaap kwaliteit.

Wat bij gamen gebeurt is dat je in trance raakt. Waarbij de aandacht weg is uit je lijf. Dat horen van die muziek die er 's nachts niet is is ook een hallucinatie, dus vermoedelijk ben je dan nog steeds in trance. Wat je zou kunnen doen is jezelf weer uit die trance halen door je lichaam te voelen, beginnen bij de tenen en eindigen bij het hoofd. En dan van 5 naar 1 uit de trance terugtellen. Ook in bed voelen hoe je kunt wegzakken in het matras helpt vaak, even diep inademen, adem vasthouden en bij het loslaten voelen dat je in de matras wegzakt. De link geeft wat meer info over die trance verschijnselen.

Bronnen:
http://www.trance-art.nl/hypnotherapie/art...

Een tip voor als je 's avonds vlak voor het slapen nog gebruik wilt/moet maken van je computer en/of tablet kun je in ieder geval het programma f.lux erop zetten. Door het witte licht van je beeldschermen wordt de natuurlijke aanmaak van melatonine sterk geremd. Dit programma filtert het witte licht uit je beeldscherm zodra de zon onder is. Dit kun je ook zelf verder instellen. Maar goed, met of zonder dit programma, het wordt uberhaupt al afgeraden om ongeveer twee uur voordat je gaat slapen nog een beeldscherm te gebruiken. Ik heb zelf ook tijden lang het probleem gehad dat elke keer als ik ging slapen, ik erg ging piekeren. Ik heb dit opgelost door voordat ik mijn licht uitdeed zette ik een luisterboek aan. Zolang ik wakker was luisterde ik bewust naar het verhaal en verder liet ik het gewoon over me heen komen. Hierdoor kreeg ik niet de kans om te piekeren en werd ik uberhaupt al afgeleid.

Ik heb van een familielid een GRATIS luisterboek gekregen, dit boek programmeert je zo, dat je de dingen die je wil kunt bereiken in het leven. Het is zeer goed voor je zelfvertrouwen, maar het belangrijkste is: het is ZEER ontspannend om naar te luisteren. De stem is heel rustgevend, op de achtergrond draait heel serene muziek. In het boek wordt je perfect uitgelegd hoe je moet ontspannen. Het is zeker het proberen waard. Hierbij de link: http://www.luisterrijk.nl/luisterboek/960/the-missing-links-of-the-secret

Zoals hier boven is gezegd 1 tot 2 uur vooral stoppen met voor een beeldscherm zitten want vanwege de straling en het licht blijven je hersenen actiever! Wat je ook goed kunt doen is lekker in bed liggen, een kopje thee er bij en een boek. Ik ben persoonlijk niet iemand die erg graag leest dus wat je ook kunt doen is een rustig muziekje op zetten. Ik raad aan muziek die speciaal is gericht om in slaap te komen of rustiger van te worden. Zelf heb ik overigens ook moeite met slapen en een homeopaat heeft me daar goed mee geholpen met een natuurlijk middel wat ik persoonlijk beter vind dan andere want het heeft geen bijwerkingen.

ér zijn hele natuurlijke medicijnen zoals melatonine dat activeert je hersenen om te slapen, het is voor iedereen dus niet alleen pdd-nos of add ofzo je moet eerst wel aan je huisarts vragen

Het lijkt me goed je aandacht tegen het eind van je dag op iets te richten dat je rustiger maakt. Wat dit is weet je zelf wellicht al redelijk, of probeer gewoon e.e.a. uit. Zoals hier eerder al gezegd; sfeervolle muziek, luisterverhaal, lezen, of televisie waarbij je niet zo serieus moet nadenken... dan zijn de pulpprogramma's toch nog ergens goed voor :-) Gamen heb ik ook gedaan, maar hierbij moeten je hersenen echt op scherp staan vanwege de vele acties/impulsen die op je af komen. Het is erg druk voor je brein, dus logisch dat dit onrust zal geven, zelfs later nog. Wat ook nog positief kan zijn is dat je iemand om je heen hebt die echt rust over zich heeft. Dit kan je zeker positief beinvloeden. Succes met je rustverovering! Groet van Mr. Solution (Jos)

Bij mij werkt Valdispert heel goed. Is geheel plantaardig (valeriaan). Te koop bij oa Kruidvat. Het kan je helpen om in een goed slaapritme te komen. Het maakt mijn hoofd en mijn benen rustig. Daarna kun je er weer mee stoppen, slaapritme blijft dan vaak.

om tien uur in bed en pas om 6 uur slapen dat is te weinig. Slaaptabletten mag je 2 weken ca gebruiken. Ik heb het zelf ook *gehad, een keer nadat ik gescheiden werd van een belangrijke hechting, toen sloegen bij mij alle stoppen door , ik lag in een kramp in bed en kon ook niet stoppen met denken. Het is denk ik een stressreactie in je lichaam waar je niks aan kan doen. Komt nu ook nog sporadisch voor als ik zoals meer mensen dat hebben t gevoel heb dat ik t niet meer aankan. Neem een slaaptabletje temazepam bv en een kopje slaapthee ga met een warme kruik na een half uurtje naar bed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100