Dragees zijn met suiker of andere stof omhuld, dit in de meeste gevallen om de bittere smaak te maskeren, een dragee slik je in zijn geheel door, niet op kauwen of oplossen dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door het suikerlaagje word de smaak van het geneesmiddel gemaskeerd. Je slikt de dragee weg met water en daar lost het buitenste laagje op. Hierna komen de werkzame stoffen vrij. Nooit op een dragee kauwen.

Dit kan vaak op tabletten wel. Of je kan deze oplossen in water. Ook dat moet je niet doen met een dragee.

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry niet goed opgelet. Er stond al een antwoord alleen lukt het verwijderen niet.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat betekent het dryrun veld is verplicht?