Hoe kun je jezelf leren te ontspannen tijdens een activiteit die eigenlijk gewoon leuk zou moeten zijn?

Ik zie het zo vaak gebeuren om me heen; ben je met een groep familie, vrienden, collega's iets leuks aan het ondernemen en een aantal zie je gewoon niet lekker relaxen. ze kijken voortdurend op hun horloge hoeveel tijd ze nog hebben om leuk te doen, checken elke 10 minuten hun gsm of ze niets gemist hebben ( als ze die al uit hebben staan), worden onrustig als de activiteit iets uitloopt..kortom: ontspannen is er niet bij dat terwijl wel de bedoeling is...
Gisteren nog met een groep vriendinnen tijdens een workshop visagie..liggen we allemaal lekker in een stoel om verwend te worden en 2 dames maken de rest gewoon onrustig, omdat zij steeds in de weer waren met de tijd, hun werk en hun telefoon..was gewoon niet leuk meer voor de anderen...en nog vervelender: die gingen vanzelf ook mee in dat gedrag...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Door je af te sluiten van je omgeving, mobiel uit en je richten op die activiteit. GENIETEN Er zijn mensen die kunnen niet genieten en relaxen. Ik zie het ook wel een om mij heen.
Ze doen dingen maar ondertussen zijn ze met totaal andere dingen bezig. Het heeft te maken met bepaalde zaken los te laten. Wat een zaligheid als je dat kan. Helaas is dat niet voor iedereen weg gelegd.

Toegevoegd na 43 seconden:
gelukkig kan ik dat wel...mmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

die hebben er gewoon helemaal geen zin in, maar uit beleefdheid gaan ze toch maar mee.
idd erg irritant.
hoe ze moeten leren ontspannen, tja de mobiel een keertje uitzetten en met je volle aandacht bij de leuke dingen blijven.
en als iemand echt geen zin heeft moet die gewoon niet meegaan, om het voor de mensen die wel echt willen het niet te verpesten.

maar het kan ook zijn dat er een paar zijn die nog naar iets anders moeten ofzo. ik was ook wel eens ergens en ik had een oppas tot een bepaalde tijd dus toen keek ik steeds hoe laat het was, om weer op tijd thuis te zijn.
maar dan geef ik dat wel aan van tevoren
14 jaar geleden
Dat kun je m.i. alleen maar,door die activiteitr ook als leuk te ervaren en niet als iets,waar je eigenlijk geen tijd voor uit had moeten trekken.