Hoe lang duurt pubertijddepressie ?

Ik ben 16 jaar en heb mijn pubertijd gekregen rond mijn 12 jaar, maar vanaf mijn 14 begon ik mij echt depressief te voelen en dan verdwijnt dat het ene moment maar daarna komt het terug. Mijn vraag is gaat het ooit over en zoja hoelang duurt het dan
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
Ben je al eens bij de huisarts geweest hiermee?
Amadea
10 jaar geleden
Wie heeft gezegd dat jij last hebt van puberteitsdepressie? Het zou best ook iets anders kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Puberteitsdepressie? Gewoon depressie die een puber ondervindt neem ik aan. Anders houdt hij op als de puberteit afloopt en wordt het een volwassenedepressie. Depressies gaan volgens mij zelden vanzelf over. Meestal moet je iets veranderen in je leven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou ook mijn tip zijn: ga naar de huisarts en praat er over.

Antwoorden (1)

"Het "volwassen worden" kan soms een beangstigende ervaring zijn. De veranderingen bij de jongere gaan schoksgewijs en kunnen heftige reacties oproepen waardoor hij zich neerslachtig, lusteloos en verdrietig voelt. Een bedroefde, sombere stemming, een beetje depressief of een dip hebben, hoort in de meeste gevallen bij de gewone stemmingsschommelingen in het dagelijks leven. Deze gevoelens zijn meestal tijdelijk en vrij normaal. Duren deze gevoelens langer dan twee weken, dan moet je kijken of er niet meer aan de hand is".

Op deze site vind je nog meer uitgebreide informatie. Er zijn een hoop andere factoren die een rol kunnen spelen. Misschien vind je wel meer raakvlakken.

http://www.expoo.be/node/1526

http://www.weblezingdepressie.nl/

Op het scholierenforum vind je misschien wel andere pubers die hier ook mee zitten.
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1126033