Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is die verschrikkelijke jeuk?

Ik heb overal heel erge jeuk, vooral op mijn benen, in mijn haar en op mijn rug. Soms lig ik heel de nacht te krabben en op mijn rug en achter mijn oor verschijnen soms grote bulten. Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
845

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het zou kunnen dat je bedmijt hebt. Hangt er vanaf hoe lang je je beddengoed en matras hebt.
Vaak je beddengoed verschonen, en elke keer als je dat doet de matras stofzuigen en dan omdraaien. Zo gaat de ontluchting van je matras ook beter.
Als je al heel oude kussens/dekbedden hebt zou je eraan kunnen denken om die eens te vervangen.
Sommige kussens kun je ook wassen (stand wolwas in de machine), de meeste dekbedden ook. Even op de labeltjes kijken.
Hopelijk heb je hier iets aan en vertrekt die rottige jeuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou mn huisarts raadplegen en als die niks kan vinden zal er een dermatoloog naar moeten kijken die kan door testjes kijken wat het probleem is en daar medicatie op voorschrijven
sterkte en succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dit af en toe hebt dan zou het misschien een allergische reactie [voedsel] kunnen zijn of galbultjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ben je allergisch aan je beddengoed of aan een nieuw waspoeder. Door de warmte van je bed zijn allergische reacties vaak heviger.
Probeer eens katoenen lakens en/of een ander wasmiddel of wasverzachter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding