Heelt een wond in de winter minder snel dan in de zomer?

Als je in de winter een wondje hebt, heelt deze naar mijn idee minder snel dan wanneer je dit in de zomer hebt. Is dat echt zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het heeft te maken met de verzorging van de wond, als je de wond goed verzorgt zal het in de winter net zo goed als in de zomer genezen. Dan moeten verdere lichamelijke gezondheid en fitheid hetzelfde zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt om te beginnen af van je eigen gesteldheid op dat moment. Daarnaast maakt de snelheid van je stofwisseling verschil. Processen (dus ook je stofwisseling) gaan wel sneller bij een hogere temperatuur, het zou dus best kunnen. Maar er zijn meer dingen, zoals buitenlucht of binnenklimaat, activiteiten, al dan niet bedekkende kleding. De een zal er gevoeliger voor zijn dan de ander.