Eén keelamandel is al sinds mijn 10e erg groot en wordt niet kleiner. Ik ben nu 17. Wat kan dit zijn?

Het is alleen mijn rechteramandel, die zo groot is dat hij tegen mijn uvula komt. Verder heb ik er geen pijn aan.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik ben een vrouw en het is niet mijn adamsappel...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Misschien je adamsappel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je er ongerust over voelt,is het beste even een bezoekje brengen bij de keel/neus/oor arts, even laten controleren.
Maar in de meeste gevallen laten ze de amandelen zitten als je er geen last van hebt,en ze verder geen afwijkingen vertonen.
Als je op oudere leeftijden (meestal tot ongeveer 8 jaar is het makkelijkste) er aan moet worden geopereerd is de kans op complicaties groter,zoals bloedingen,en langer herstel.