Naar 6 maanden nog steeds ongesteld, met mirena spiraal, nog steeds zo erg als voorheen, werkt de spiraal dan niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Je geeft zelf al antwoord op je vraag. Je hebt de spiraal 6 maanden en er is nog geen effect. Normaliter zou dit nooit zo lang moeten duren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet bij iedereen wordt de menstruatie lichter en maar bij 1 op de 5 vrouwen verdwijnt de menstruatie: "Je cyclus wordt gevormd door je eisprong en twee weken daarna door je menstruatie. Mirena heeft doorgaans geen effect op je eisprong, omdat de hormonen alleen lokaal werken. Hierdoor wordt de opbouw van het baarmoederslijmvlies minder. Omdat er minder wordt opgebouwd, wordt er ook minder afgestoten. Dus jouw menstruatie kan korter worder en lichter worden. Bij één op de vijf vrouwen blijft de menstruatie bij Mirena gebruik zelfs helemaal achterwege. "

Dat heeft niets te maken met de werking van de Mirena maar als je hem bent gaan gebruiken vanwege een zware menstruatie: maak een afspraak met je huisarts om dit te bespreken.