hoe komt het dat je soms geen fijne houding kan vinden bij het liggen of zitten?

Je kent vast wel het gevoel, dat je zit of lig maar je kan geen fijne houding vinden, en je veranderd om de 10 sec 100 x van houding.

En heeft het ook een naam?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat heeft vooral te maken met het niet ontspannen kunnen zijn.
Ontspannen zijn is een voorwaarde om gemakkelijk in slaap te kunnen vallen en goed rustig te zitten en ’s nachts niet of niet zo vaak wakker te worden. Je bent ontspannen als je psychisch ontspannen bent én geen verhoogde spanning in de spieren hebt.
Leer ontspannen door goede buikademhaling en spierontspanningsoefeningen.
http://www.uniekbo.nl/belangenbehartiging/gezondheid---zorg/slapen-kun-je-leren/ontspanningsoefeningen.html

Het kan ook te maken hebben met een slechte conditie.
Veel mensen bewegen te weinig, hebben slappe spieren, hangen maar wat op een stoel, gebruiken hun rug niet goed, staan niet rechtop.

Tot slot kan het te maken hebben met een verkeerd matras als je het over liggen hebt, te zacht, te hard. Of te warm in de kamer, te weinig frisse lucht, te veel of te weinig dekbed........etc.
En als je het over zitten hebt: kijk dan eens of die stoel of bank wel past bij jou.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Naast bovenstaande antwoorden kan je ook nog eens en teveel aan adrenaline in je bloed hebben. Adrenaline ontstaat bij inspanning maar ook bij hoge temperatuurverschillen. Hierdoor ga je je rusteloos voelen. Er ontstaat naast rusteloosheid vaak ook slapeloosheid, vooral bij langere tijd adrenaline in het bloed.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/114123-adrenaline-in-het-bloed.html