Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom stampvoeten mensen?

ik moet uitzoeken waarom mensen stampvoeten als ze boos zijn kan iemand mij helpen met het antwoord vinden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je zet je woorden kracht bij als je ook nog eens een keer met je voet stampt bij precies DAT woord wat duidelijk over moet komen en wanneer moet je blijkbaar ergens kracht bij zetten? Als je boos bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
niet wetenschappelijk onderbouwd, maar ik zou zeggen : om de opgekropte spanning en energie los te laten. Als je boos bent, ben je gespannen ofwel, je staat stijf van de spanning. Door even goed te stampen verdwijnt een deel van die spanning,
(Lees meer...)
anneliez
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Precies. Hieronder valt ook : trappelen van ongeduld, ijsberen (heen en weer lopen bij spannende gebeurtenissen) en kinderen die op de grond liggen te schoppen. Allemaal opgekropte spanning die ontladen wordt.
Plus
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kwam even verkeerd over Ivana. Ik dacht dat er stond dat mensen kinderen die op de grond lagen begonnen te schoppen als ze boos waren. +
Her is ook een vorm van lichaamstaal. Om de emoties in je woorden te benadrukken. Als je goed naar mensen kijkt, zie je vaak meer aan hun lichaamstaal dan je kunt horen aan hun woorden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding