Het zijn andere merknamen, maar ze vallen allebei onder de eiwitshakes, en in de categorie hongerdieet. Als je dit doet, val je misschien af (vind je het gek op vaak maar 500 kcal per dag), zodra je er mee stopt kom je weer aan.
Dat is de verkooptruc, ze werken allebei lekker snel, en als je weer aankomt denken mensen 'dat product werkte vorige keer zo goed, ik haal het nu weer'
Zij verdienen lekker geld aan jou, en jij helpt je metabolisme om zeep.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoezo 500 kcal op een dag?..Ik gebruik eiwitshakes (oke, wel goede, geen koolhydraatrijke troep) en ik eet echt wel meer dan 500 kcal op een dag hoor.
Daarbij is protiplus een product van modifast (zie mijn antwoord).
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik heb eens zo'n programma van zoiets gezien, daarbij zat je maar op 500 kcal per dag.
Weet niet meer of het die was, maar het lag bij de drogist.
En de meeste van die dieetspullen zijn echt troep eerlijk gezegd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, de shake kan dan uitkomen op 500 kcal per dag. Maar naast de shakes moet je gewoon eten haha. Eiwit shake is niet per definitie dieetspul, voornamelijk was eiwit shake voor krachtsporters.
Wel ben ik het met je eens dat merk en drogist shakes wel troep is, dit komt door de toegevoegde suikers die er niet in horen. Protiplus hanteert een voedingsschema van minimaal 800 kcal tot ongeveer 1500 kcal.
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat valt voor de meeste mensen nog in de categorie hongerdieet, ik heb zelf al 1800 kcal nodig als ik helemaal niks doe op een dag (mijn BMR): http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat klopt, daarom is het vooralsnog ook troep haha, dat soort dieet programma's.
Vrijwel hetzelfde. Protiplus is namelijk een product van modifast.
Zo heb je van modifast meerdere producten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ProtiPlus is een merknaam van Modifast, maar zeker niet de enige. Er bestaan nog vele andere producten van Modifast.

Kenmerkend voor de ProtiPlus-lijn is dat de producten hele hoge eiwitconcentraties bevatten. Hierdoor krijg je snel een vol gevoel en verhoogd het je calorieverbranding. Met een dergelijk dieet kan je snel kilo's verliezen... maar, zoals al gezegd, het gevaar zit hem erin wanneer je stopt met dit dieet. Door je koolhydraatinname ontzettend terug te brengen tijdens zo'n dieet, schiet je lichaam in een soort 'minimale verbrandingsstand'. Dit verklaart ook het moe, loom en lusteloos zijn dat veel wensen ervaren tijdens zo'n dieet. Wanneer je terug normaal koolhydraten gaat eten, kan je lichaam niet zo snel vanuit deze minimale verbrandingsstand terugkeren naar zijn 'gewone stand', waardoor je lichaam deze koolhydraten dus niet kan verbranden en daarom de suikers uit deze koolhydraten omzet in vet en opslaat in je lichaam. Hiervan word je dus weer dikker. Vaak kom je hierdoor meer kilo's aan dan dat je tijdens dat dieet was afgevallen, ofwel het jojo-effect ;). Áls je dus al een dieet hebt gedaan en hiermee weer stopt, is het van het grootste belang dat je GELEIDELIJK je koolhydrateninname weer opbouwt. Neem hier minstens drie weken de tijd voor na het stoppen met een dergelijk dieet.

Maar beter is het dus om zo'n dieet helemaal niet aan te gaan, zeker ook omdat een langdurig eiwitrijkdieet je een gebrek aan glucose kan opleveren (glucose zit met name in koolhydraten) en glucose is weer nodig om je hersenen in goede conditie te houden. Een dieet waarbij je de inname van essentiële voedingsstoffen vermijd, is altijd af te raden.

Het gebruik van eiwitten om af te vallen, daarentegen helemaal niet. Als je dus maar ook koolhydraten blijft eten. In de ochtend ontbijten met magere eiwitrijke producten en/of als tussendoortje een schaaltje magere kwark of een smoothie met kwark (liever kwark dan yoghurt - in yoghurt zitten veel minder eiwitten!), is een ideale methode om af te vallen, zeker als je dit combineert met (lichte) krachttrainingsoefeningen. Bij de drogist en vitaminewinkel zijn trouwens ook potten eiwitpoeder te koop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Laatste alinea, inderdaad! Gewoon koolhydraten en eiwitten eten. En vetten mogen ook best met mate, vullen ook goed. (en uiteraard groente en dergelijke erbij)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een goede eiwitpoeder is een eiwit isolaat (geen concentraat) en bevat GEEN of heel weinig koolhydraten en vetten.
De poeders van de drogist bevat dit meestal wel. Hoe dit bij de vitaminewinkel is weet ik niet. Ik raad aan via internet of een fitness/sport shop te kopen (als je deze dan toch wilt gebruiken).
Ritsuka
10 jaar geleden
Bij de Tuinen en Gezond & Wel winkel hier in de buurt hebben ze ook wel een aantal van dat soort bussen staan.
Ik heb hier een bus staan, Royal Greens Whey, maar 1 ingredient, weipoeder, geen smaakje of iets
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke! Wist ik niet. Ik verwacht vandaag 2 kg whey te krijgen van internetshop. Wel met smaakje, maar hoog in eiwit, laag in koolhydraten. Als het alleen weipoeder bevat, is dat dan 100% eiwit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
(toch wel prijzig haha) Dan heb ik liever 30 gram eiwit per portie met 2 gram koolhydraten, in plaats van 25 gram eiwit per portie met geen koolhydraten. (dat is namelijk meer dan de helft goedkoper).
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik heb laatst deze gekocht: http://www.detuinen.nl/whey-protein-isolate.html
Af en toe gooien ze deze in de aanbieding voor 25 euro, dan haal ik hem als hij bijna op is :P
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is het nog 25 euro voor 600 gram. Wat neer komt op 83 euro voor 2 kg. Ik heb net 2 kg emmer binnen gehad die per portie meer eiwit bevat (en beetje koolhydraten)..maar deze is wel 34 euro. http://www.bodylab.nl/Bodylab.nl/Whey-pro-2.0-kg-483
Ritsuka
10 jaar geleden
die site ga ik even bij mijn favorieten zetten, voor als deze bus op is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
(En hij is gigantisch lekker haha ;) )