Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is sporten in combinatie met ondergewicht schadelijk?

Ik heb volgens de BMI meter wat ondergewicht, maar sport iedere dag minstens een uur (hardlopen/cardio) naast mijn normale beweging van fietsen, wandelen, huishouden etc. Is dit schadelijk voor mijn lichaam? Of is het juist goed om dit te blijven doen om mijn lichaam en spieren actief te blijven houden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

je kunt ook zeker sporten om aan te komen. Alleen zul je dan een sport moeten beoefenen waarmee je juist spiermassa kweekt. Ga naar een sportschool en vertel je probleem. De school zal een op maat toegesneden programma voor je uitstippelen waardoor je meer spiermassa zult aanmaken. Spiermassa weegt trouwens meer dan vetweefsel.
(Lees meer...)
fremar
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Maar dan moet je daarnaast wel goed eten
Dat is niet schadelijk (als het niet extreem / anorexia achtig is) mits je voldoende eet om te zorgen dat je voldoende energie krijgt. Een licht te hoge BMI is ook niet schadelijk, het is slechts een indicatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar wanneer is het extreem? Ik ben wel wezen zoeken op google, en daar kwam ik tegen dat het pas extreem was als je een bmi van 12 of lager hebt. Dus daarboven is het nog gewoon verantwoord?
Ritsuka
10 jaar geleden
Moeilijk te zeggen, bmi alleen zegt niks. Dingen als HB gehalte, bloeddruk, hartslag, conditie etc tellen ook mee

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding