mag ik met het syndroom van sever schinz aan me hiel op krukken lopen of gebruiken?

het syndroom van sever schinz is een overbelaste achillespees in je hiel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
Amadea
10 jaar geleden
Heeft de dokter jou dat niet verteld dan?

Antwoorden (2)

"Aanpassing van de schoenen zoals een verende, siliconen steunzool onder de hiel kan helpen de klachten te verminderen. Eventueel kan deze aangevuld worden met een hakverhoging. Als de hiel geïrriteerd is, kan er ijs op gelegd worden".

"Ook kan het helpen om de hiel minder te belasten bijvoorbeeld door het sporten aan te passen. Bij zeer hevige pijn kan worden overwogen om de voet kortdurend in te gipsen". Een operatie is nooit nodig".

Je hebt aangepaste schoenen, je kan therapieen volgens en je kan zelfs sporten. Medisch fitness bijvoorbeeld. Ik voeg wat linkjes toe, wellicht helpen die je op weg. Succes ermee!

http://www.werkendlichaam.nl/10090/1/ontstoken-hielbeen-ziekte-van-sever-schinz.html

http://www.podotherapie-strijp.nl/Voet/sever-schinz.html

http://www.gerofootwear.nl/hiel%20en%20enkel.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met krukken lopen (op één been) is sowieso geen probleem. Maar of je er mee door kan lopen met bepaalde inlegzolen etc. hangt erg af van hoe erg je deze blessure hebt. Het kan namelijk zijn dat je achillespees zo gezwollen is dat je er absoluut even niet op mag lopen en het dus gewoon even rust moet geven.
Verstandig is om even langs de huisarts te gaan die je dan waarschijnlijk doorstuurt naar een fysiotherapeut.

Met sportieve groet,
FysioStudent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als fysiostudent hoor je te weten dat je niet via de huisarts naar de fysio hoeft. Je kunt ook rechtstreeks naar een fysio.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt inderdaad gwen huisarts nodig om naar de fysio te gaan. Maar met deze klacht raad ik het wel aan. De huisarts kan namelijk de ernst van de klacht bekijken en er evt voor kiezen op de voet (onderbeen) in te gipsen voor één á twee weken. Hierdoor zal het genezingsproces aanzienlijk versnellen.