Iemand krijgt tot drie keer toe ene dikke lip, allergietesten wijzen niets uit. Arts weet niets te vinden. Wat is het dan wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn man heeft dat ook een aantal keren gehad en uit allergietesten kwam ook niets. Hij heeft nu wel voor de zekerheid altijd een bepaald medicijn bij zich want het is ook een keertje voorgekomen dat hij een heel opgezwollen tong, keel en gezicht kreeg waardoor hij dreigde te stikken. Met een injectie is hij toen heel snel geholpen. Dit is al een aantal jaar geleden gebeurd en hij heeft er nu al jarenlang geen last meer van gehad. (Even afkloppen maar...)

Het beste antwoord

Misschien kan hij noteren wat hij gegeten heeft als hij weer een dikke lip krijgt. Ook welke kruiden en specerijen er gebruikt zijn.
De volgende keer vergelijken met het eten op dat moment en zien of er hetzelfde bij is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja heb ik ook al gezegd, maar misschien komt er nog een heldere tip binnen hier verder, thnx so far :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het zoiets was, dan zou het toch al uit allergietesten gebleken zijn? Of zie ik dat verkeerd? Bij mijn man viel er in elk geval geen peil op te trekken en we zijn er nooit achter gekomen hoe het kwam.

Andere antwoorden (3)

Nou ik ben bang als een arts het al niet weet..

Wij mogen geen diagnose stellen, dat gebeurt al te vaak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve een voedingsmiddel zou het ook een medicijn kunnen zijn wat de allergische reactie veroorzaakt. Bijvoorbeeld aspirine. Daar kan je zomaar ineens een allergie voor ontwikkeld hebben.
Maar ook stress zou het kunnen uitlokken.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan stress dat uitlokken?
Amadea
12 jaar geleden
Dat is een heel medisch verhaal. In het kort: de controle van de lymfocyten kan door stress in de war raken. Daardoor worden antistoffen aangemaakt en kan allergie optreden. Zie voor meer informatie bijvoorbeeld http://clubconfabula.blogspot.com/2008/08/stress-allergie.html en http://www.allergievrij.nu/vragen1.html
Misschien een insectensteek,een muggenbeet bij of de lip kan voor een enorme zwelling zorgen.
Bij sommige virusinfecties kan het ook gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een steek was het niet want diegene wordt nooit gestoken maar had wel drie keer een dikke lip... een insekt die drie keer op dezelfde plek steekt lijkt me zeer onwaarschijnlijk, maar vertel eens wat meer over die virusinfecties?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou bijv. angio-oedeem', of een probleem met vitamine B12 huishouding. Het hoeft niet altijd een allergie te zijn. Google maar eens aandoening van de lippen. Aan de andere kant is het misschien beter om opnieuw een afspraak bij de Huisarts te maken, zelf dokteren op internet word je meestal niet vrolijk van en bovendien weet je nooit of je de juiste diagnose steld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry wilde nog zeggen het Herpes virus of Syfilis.
Maar nogmaals overleg met de huisarts.