Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Opgewonden raken is niets anders dan spanning maken... En hoe meer je spanning gemaakt hebt, hoe fijner de ontspanning...

Volgend verhaal laat zien hoe ik tegen opwinding aankijk... Er liepen 3 mannen door de woestijn, een met een geweer, een met een telefooncel en een met een zware steen... Ze vroegen de eerste waarom heb je een geweer bij je? Oh zegt die, als er een leeuw aankomt dan schiet ik hem kapot... Oh ja, dat is een goede reden... En de tweede waarom heb je een telefooncel bij je? Oh als er een leeuw aankomt, dan kruip ik erin en wacht tot hij weer weg gaat en dan kan ik verder... Oh ha, dat is een goede reden... En de derde, waarom heb jij een zware steen bij je... Ja zegt die laatste, als er een leeuw aankomt, dan gooi ik die zware steen weg en dan kan ik me toch hard lopen...

Opwinding is een hele zware steen gaan optillen en dus spanning en vermoeidheid maken, om die vervolgens te laten vallen dan dat voelt heerlijk...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo heb ik het nog nooit bekeken top antwoord......

Andere antwoorden (4)

Seksueel opgewonden?
Mensen zijn, zals alle levende wezens, geprogrammeerd om te overleven. Niet alleen als individu, maar ook als soort. Dus heb je instincten die je drijven om te eten, drinken, rusten (enz.) en om je voort te planten. En het voldoen aan die behoeften voelt goed. Het is een soort ‘beloning’ die het lichaam geeft als je goed voor jezelf zorgt, en vooral zorgt dat de soort niet uitsterft. Honger stillen, dorst lessen (enz.) en vooral kinderen maken voelt lekker. Opgewonden worden is niets anders dan op gang komen voor sex, dus voor voortplanting. Een fijn gevoel beloont dat.
In principe, tenminste. Mensen hebben daar natuurlijk van alles aan geknutseld. Veel lekkers dat we eten is niet echt gezond en met de pil en condooms draaien we de voortplanting een luur, maar dat hebben de instincten niet door.

‘Gewoon’ opgewonden - Oh joepie, Nederland gaat winnen van Duitsland – is simpeler. Je beleeft of verwacht iets leuks of fijns, en dat voelt lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als opwinding geen fijn gevoel zou opleveren zou de voortplanting minder voorspoedig gaan.
Wij, mensen, functioneren nog veel op onze instincten. De natuur heeft er voor gezorgd dat wij er plezier aan beleven aan bepaalde handelingen waardoor de voortplanting vanzelf tot stand komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan ontzettend opgewonden raken,als er weer eens een onbegrijpelijke vraag op GV gesteld wordt!
Helaas heb ik dat nog nooit ervaren als fijn gevoel.
Veel beter kan men dat opgewonden gevoel voorkomen,door een kleine toelichting bij de vraag te geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan stromen de endorfinen lustig door het lichaam
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding