Hoe kom ik deze winter door?

Ik heb echt een hekel aan kou, Geen zin om naar buiten te gaan of iets te ondernemen. Hoe zorg ik dat de kou mijn leven zo min mogelijk beheerst

Ik voel me niet depresief ofzo, maar snak zo naar warmte!
Ik kan best genieten van een goed boek knus op de bank.
maar het duurt mij allemaal iets te lang die (vries) kou.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik met je eens! Brr..
Ik denk dat veel mensen zin in het zomerweer hebben!

Het beste antwoord

Als ik me zo voel, trakteer ik me op een uitgebreide dag sauna. Dat heeft een paar voordelen:

- Ik onderneem toch iets buitenshuis, maar zonder last van de kou.

- De warmte in de saunacabines trekt door mijn hele lijf heen.

- Omdat de sauna zonder afkoelen niet compleet is, kan ik voor de verandering genieten van de kou. Nog gloeiend van de sauna naakt door een besneeuwde saunatuin wandelen is een totaal andere ervaring dan 's ochtends door de kou naar de bushalte glibberen.

- Tussendoor kan ik in de relaxruimte nog steeds knus met een goed boek op de bank, maar dan worden drankjes voor mij geregeld. Bovendien zijn er sauna's met een grote open haard in de relaxruimte, daar kan mijn woonkamer niet aan tippen.

- En op langere termijn: ik heb gemerkt dat ik bij regelmatig saunabezoek beter bestand ben tegen kou in de winter, én hitte in de zomer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Gewoon over je heen laten gaan je kunt er toch niets aan veranderen en positief gaan denken . denk maar zo : bij elke nieuwe dag komt de zomer dichterbij .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je omstandigheden niet zien, en zeker niet in je beurs kijken. Maar is overwinteren aan de Spaanse Zuidkust niets voor je. Scheelt ook stookkosten :)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je een single man bent ga ik met je mee naar Spanje. Of waar de zon dan ook schijnt. Ook als je geen single bent, of geen man bent, als er maar zon is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee helaas dat laat het budget niet toe momenteel .
Helaas zit er niks anders op dan de tijd uit te zitten. Zet op tafel een potje met narcisjes of blauwe druifjes. Heb je toch alvast een beetje lente in huis ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg voor veel lichte of warme gele tinten in je huis!
Geef veel ruimte aan grote groene planten, maak het lekker warm sowieso(dan wel die planten genoeg water geven en goed bevochtigen) en verder veel licht in huis en koop zo'n prachtige grote muurbrede poster/behang van een zonnig panorama.
Sluit letterlijk en figuurlijk de kou zo veel mogelijk buiten totdat het buiten weer warm wordt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
je beschrijft mijn huisje pieker, + :)
Heerlijk juist, die kou!

In huis heb je het sowieso warm. Dat het buiten koud is - so what?

Ga je naar buiten, kleed je dan lekker warm aan. Dat je lekker gloeit. Doe een legging onder je broek.

Niet zomaar een leuke blouse aan, maar eerst een strak lijfje, dan een wat losser zittend onderhemd (of twee onderhemden als je echt kouwelijk bent), dan je blouse, dan een lekkere sjaal, en dan je warme winterjas. Fijne muts op en lekker naar buiten.

Flink doorstappen. Dat geeft sowieso energie. Verder voel je je vanzelf heel prettig als je 20 minuten lekker doorstapt - endorfinen en zo.

Voor je het weet knoop je je jas een beetje los omdat je zo heerlijk gloeit. En geniet je van het winterzonnetje, van het felle winterlicht, van de vogels die soms al doen of het voorjaar er aankomt.
Cryofiel
14 jaar geleden
ja wie heeft er niet last van die vriekou

ik waan me al in warmere oorden en zie me dus al aan de spaanse reviera lekker luieren in de zon , wauw ....heerlijk

ja zo kom ik die afschuwelijke kou wel door

en jij??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga toch elke dag dat de zon schijnt, even naar buiten ook al is het koud. Dat streepje zonlicht in de winter is zo heel belangrijk. Zonlicht geeft je vitamine D, en in de winter krijgen veel mensen een tekort aan vitamine D.

Je voelt je niet depressief schrijf je, maar als jij je thuis gaat opsluiten, zul je dat zeker gaan worden!

Dus, schijnt de zon, maak een wandeling, loop stevig door, ook al is het maar een half uur. En beloon jezelf na thuiskomst met een lekkere bak soep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de kachel lekker hoog zetten en zet een lekker zomers muziekje op. Salsa-muziek ofzo. Of muziek waar je zelf een zomerse herinnering aan hebt.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet er alles van, ik heb ook een hekel aan de winter.
Zou het liefst elke dag in mijn lekkere warme bedje blijven liggen.
Maar helaas, ik heb 14 vogels waar ik verantwoordelijk voor ben, op een ander adres, en daar moet ik naar toe fietsen, elke dag, zonder mij gaan ze dood, hebben geen eten en water, als ik er niet ben.
Oftewel, je moet er gewoon doorheen.
Ik probeer verder, wel zo veel mogelijk lekker warm binnen te zitten.
Meschien kun je al aan een vroege grote vorjaarsschoonmaak beginnen, krijg je het lekker warm van, van al da poetsen, en je hebt wa te doen.

Toegevoegd na 4 minuten:
En gebruik daarna het antwoord van Pieker.
En je hebt een schoon fris knus huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijven leven, dan kom je deze winter door... Dus blijf adem halen, blijf drinken en eten... En voor je het weet is de lente er in je ervaring... Hou vol, alles wat een begin kent, neemt ook een einde, de winter is daar een mooi voorbeeld van...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon doorgaan met ademen,de winter hoort nu eenmaal bij ons klimaat en anders overwinteren in een warm land
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook ik heb een hekel aan kou en winter.
Iedere winter ben ik net een mol, af en toe kom boven om boodschappen te toen en verder zit ik veel te lezen.

Wat ik doe om de winter door te komen is: mij telkens op een bepaalde datum te concentreren Als die datum er dan eindelijk is dan concentreer ik mij op de volgende.

Bv. de eerste datum is 21 December, dan gaan de dagen weer lengen. vervolgens 2 Januari, deze begrijp je zeker wel. Zo ga ik door tot eind Maart, dan gaat de klok weer een uur vooruit.

Bij mij werkt het, we kunnen toch niet om die winter heen.

Jaja... er komt een mol bij de AHahah