Is het waar dat social media zoals instagram het narcisme-niveau verhogen?

Neem nou instagram. Mensen plaatsen alleen maar foto's van zichzelf om 'likes' te krijgen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Een schouderklopje is altijd leuk!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nah... het narcisme-niveau?
Een narcist heeft geen 'likes' nodig hoor, die is sowieso al bijzonder gelukkig met zichzelf.

Het beste antwoord

Instagram is bedoelt om mensen hun foto's te laten delen en anderen mensen deze te laten liken en mensen kunnen hierop reageren.

Tuurlijk plaatsen mensen foto's van zichzelf en ik als Instagram gebruiker merk ook wat jij merkt, mensen die foto's van zichzelf plaatsen en hopen op zoveel mogelijk likes.

Instagram wordt ook gewoon gebruikt om mooie foto's op te plaatsen, gewoon omdat mensen deze graag willen delen, dus om de foto zelf en niet zo zeer omdat zij hem gemaakt hebben.
Instagram kan ook voor sommige mensen een uitlaatklep zijn, omdat zij zich normaal niet zo goed weten te uiten.

Voor sommige mensen is Instagram een manier om hun narcisme-niveau te verhogen, maar dat zul je op alle social-media merken.
Als jij een foto plaatst wil je toch ook graag dat andere mensen hem leuk vinden?
Zoals Ivana al heeft gezegd in een reactie, soms is het niet verkeerd om een 'schouderklopje' te krijgen via Instagram.