hoe weet ik of mijn groeischijven zijn dicht gegroeit?

Hoi,

Ik ben 16 jaar oud en ben 174 cm. Ik voel me zelf klein en wil graag meer groeien. Hoe weet ik of mijn groeischijven zijn dicht gegroeit? Ik heb ook nooit pijn gehad met groeien of wat dan ook is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
ben je een jongen? volgens mij kun je tot je 18de of zo nog groeien.
gewoon gezond en genoeg eten en lekker bewegen.
en pijn met groeien of niet is persoonlijk, de ene heeft het wel en de ander niet, beide is normaal
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jaa ik ben een jongen en bedankt :-) en enig idee hoe ik kan zien of mijn groeischijven zijn dicht gegroeit?

Het beste antwoord

Je hoeft helemaal geen pijn gehad te hebben, er zijn zelfs mensen die zeggen dat groeipijn niet eens echt bestaat.

Tja, je bent niet lang maar als je niet een volledige kaaskop (autochtoon bent) valt het nog wel mee.

Om te weten of je groeischijven zijn dichtgegroeid moet er een foto van je hand worden gemaakt, en daarvoor moet je voor een verwijzing bij je huisarts zijn maar of die daar aan mee wil werken betwijfel ik omdat je, nu je 16 bent daar toch niet veel meer aan kunt doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Aan deze groeicurve kun je zien dat je gemiddeld nog 2-4 cm zal groeien (maar nogmaals: dat is gemiddel): http://home.versatel.nl/duplodocus/groeicurve/groeicurve_jongen.jpg