Heeft anibiotica gebruik invloed op uitslagen lumbaalpunctie?

Ik moet over 2weken een lumbaal punctie echter heb ik 6 weken antibiotica geslikt doxyciline waar ik een week vanaf ben dus 3 weken als Ik de test krijg ik word getest op lyme en ms zoiezo.. Of moet ik dat nog even doorbellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Voordat ik hier een goed antwoord op kan geven is, wat is de reden voor een lumbaalpunctie.
Als het te maken heeft met een bacteriële infectie, dan zal ik het melden.
Zowiezo zal ik altijd vermelden wat voor medicijnen ik inneem, want medicijnen kunnen een negatieve danwel een positieve invloed hebben op de uitslag.