Hoe val ik gezond af zonder een dieet te gaan volgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Door je mentale kracht te activeren. De meesten die zichzelf te dik vinden, hebben de angst dat het eten wat ze eten, ze dik maken. Je zult het eten moeten eten waarbij je denkt dat jij er alle energie uit kunt halen die mogelijk is voor dit voedsel. Dat jij er dunner van zult worden. Zie jezelf als een gezonde persoon die geniet van het leven en van het lichaam. Je gaat vanzelf je keuze voor voedsel aanpassen. Meer groenten, misschien wel biologisch voedsel. Maar eet met aandacht. Het voedsel wat je eet geeft je energie. Weet dat jij al het energie uit de voedsel haalt wanneer je het eet. Je lichaam vormt zich naar jouw wensen. Als je denkt dat je dik wordt, dan wordt je dik. Zie jij jezelf als een gezond iemand die geniet van het leven en van het lichaam, dan zal je lichaam hiervoor de ideale vorm gaan aannemen. En weet: dik zijn is niet voor iedereen ongezond. En dun zijn is niet voor iedereen gezond.

Het gezondste -maar niet het snelste- is een ander eetpatroon aanleren. Minder snacks en chips etc. Het voordeel is dat je daarna zo gewend bent aan dit patroon dat je niet blijft bijkomen en afvallen. Toegevoegd na 2 minuten: O ja, en veel bewegen/sporten is ook heel belangrijk.

Meer bewegen, minder vet eten, minder suiker eten. Meer groente/fruit/vlees, minder aardappels en pasta. Minder tussendoortjes en dan liever worteltjes dan koek. Geen lift maar trap. Geen auto maar fiets. Niks opsparen op de onderste trede, voor elk wissewasje trap op en af. Hup met de beentjes.

Begin met niet meer te snoepen. Het klinkt heel flauw, maar het werkt echt. Als je toch wilt snoepen, moet je de ingenomen energie compenseren door te bewegen. Koop bijvoorbeeld een racefiets: doet niet zo'n pijn als hardlopen en je verbrandt veel energie. Hardlopen doet meer pijn en je houdt het minder lang vol. Als je iedere dag met de bus naar je werk/school gaat: overweeg eens om structureel te gaan fietsen of lopen: elke dag een uur is meer dan één keer drie uur in het weekend.

Door heel erg veel te bewegen.

Vervang de de helft koolhydraten die je nu eet door eiwitten of groente en fruit. Drink meer water dan koffie of frisdrank. Hiermee val je al behoorlijk wat af. Als je daarnaast iedere dag een half uur gaat wandelen en dat een jaar volhoudt, scheelt het al 10 kg.

Ga vooral niet sporten, je krijgt er honger van en spiermassa, wat ook weer gewicht geeft. Wel bewegen, een half uur per dag stevig doorwandelen. Ga gezond eten, om 8 uur - 10 uur - 13.00 uur - 16.00 uur en 18.00 uur en 's avonds iets lichts. Juist blijven eten, want dan blijft het motortje draaien en hou je de verbranding op peil. Je vooral niet uithongeren. Eet geen of weinig vet, geen suikers. Brood met gezond beleg, magere vleeswaren of appelstroop, jam, 30+ kaas, halvarine, gekookt eitje. Warme maaltijden, liever een aardappel of twee dan pasta's (dikmakers), groente (b.v. geroerbakt als je dat lekker vindt), mager vlees, liever geen of weinig magere jus. Eet joghurt, kwark, karnemelk, fruit, crackers, rauwkost enz. Succes.

Gezond te eten... en niet meer te snoepen.. in het weekend iets lekkers anders hou je het niet vol :P en misschien sporten? en neey pc uit hihi ;)

Eet alleen wat je nodig hebt en laat alles staan wat je niet nodig hebt, dan val je af zonder dieet... Hoe simpel kan het zijn?...

Door bij welke methode je ook kiest, altijd de regel te hanteren: 'Het moet wel leuk blijven'. Op die manier kun je op een gezonde gelukkige manier afvallen. Geluk is namelijk net zo belangrijk voor je gezondheid als vitaminen en beweging. Maak dus een goede mix van die drie.

Gezond/minder eten in combinatie met méér bewegen, en door dit als 'nieuwe levensstijl' te beschouwen ( dus ook vol te houden....).

"Afvallen zit tussen de oren" is het bovenschrift van een bekend maandblad. Zie de Url. http://www.wegmetdiekilos.nl/?gclid=CIT2xNTV258CFUd_3goddWQmHQ

Wat al bekend is een normaal ontbijt bijvoorbeeld 2 boterhammen met slankie smeerkaas. Tussen de middag een rauwkost salade. En de avond gewoon mager vlees met groenten. En geen snoep of chips tussendoortjes. 2 of 3 keer in de week sporten. Als je trek hebt gewoon een appel eten. Veel bewegen en veel water drinken, thee en koffie zonder suiker. Ik wens je veel succes. Dit antwoord heb ik al eerder bij iemand geplaatst vanmiddag hier op GV.

Dat wat je eet is altijd 'je dieet'. Dus zonder dieet kom je er sowieso niet. Mijn advies is, denk eens goed na over je beweegreden om af te willen vallen. Als het echt belangrijk is, dan heb je er iets voor over. Als je het echt wilt, ga je gewoon gezond eten, niet meer dan je nodig hebt, en goed bewegen. (Je zou de puntenmethode van de weightwatchers kunnen gebruiken, hielp mij in 5 maanden van 25 kilo af, wel in combinatie met genoeg beweging natuurlijk, maar zonder dat mijn humeur er ernstig onder leed) Maar denk eraan: het moet wel leuk blijven! (toch, Ietwat?)

Letten op wat je eet is denk ik ook heel belangrijk. Er zitten onzettend veel suikers in veel producten van de supermarkt. Lees eens de etikketen van de producten die je koopt. En eet eens bonen,kikkererwten, knolselderijpuree etc ipv pasta, rijst of aardappelen. Tussen de middag soep of salade ipv brood. bewegen blijft natuurlijk altijd een goede afvaller. Succes!

Veel zwemmen.!

Heel veel water drinken, eigenlijk zo veel als je kunt. Het nadeel hier van is dat je wel om de 10 min naar de wc moet. Pak dan wel gefiltert water, anders krijg je te veel slechte stoffen in je lijf die in kraanwater zitten. Of om de dag maar een bepaalde voedingsstof eten. ik bedoel dus, bv maandag alleen eiwitten, dus stuk vlees met groente, en geen kolydraten, dus geen aardappelen of iets anders waar kolydraten inzitten. En dan dinsdag kolydraten en groente, maar dan weer geen vlees. En zo een paar weken eten om en om. Maar je moet dus ook groente pakken met geen of wijnig kolydraten. Dus eigenlijk om de dag vegatarisch eten. Eiwitten en kolydraden niet samen op een dag, maar om en om.

Op tijd je laatste maaltijd nemen!!!! Daarna niks meer, allen drinken. Water of suikervrij, dat kun je jezelf heel makkelijk aanleren. Dus niet 's avonds pas gaann warm eten, doe het laat op de middag. Meestal heb je daarna nog wel wat activiteiten en verbrand je voor je naar bed gaat. Veel mensen gaan liggen na de maaltijd, daar word je dik van. Of zij eten erg laat en doen daarna niets meer, ook daar word je dikker van. Nauwelijks nog verbranding. En probeer eens uit te zoeken of je van aardappelen of juist van pasta's groeit. Dan zou je dus één van beide kunnen laten staan. En natuurlijk veel bewegen! Succes!

Goed kijken wat je eet kijk maar eens op : eenkiloperweek van ene Dr Frank .

Voordat je begint met het verwezenlijken van je wens zou je een mentale verandering moeten ondergaan. Je zult dit namelijk moeten beginnen (dat is geen probleem) maar ook volhouden. Dat kan moeilijk zijn. Stel jezelf de vraag of je bereid bent om het jezelf soms moeilijk te maken. Daarna kun je bijvoorbeeld beginnen met het zoeken naar een sport die je ligt. Het is het gemakkelijkste om in een verband te sporten, zodat er iets is dat je verplicht om het te doen. Elke dag naar je werk fietsen kan ook, maar daar moet je mentaal sterk voor zijn. Ook hier is belangrijk dat je het echt naar je zin hebt. Iets doen met alleen de gedachte dat je er mee af wilt vallen is te weinig motivatie. Een andere manier om effectief af te vallen is door van te voren een boodschappenlijst te maken en echt alleen de dingen te kopen die daar op staan! In het begin kan dit puzzelen zijn. Het grote voordeel van deze techniek is dat je 4 keer kunt overdenken waarom je iets gaat kopen. Na een week ben je hier als het goed is aan gewend, en dan is het zoveel gemakkelijker om ongezond voedsel uit huis te laten. Dit is dan ook absoluut GEEN dieet, maar een verandering van je eetpatroon. Je ontziet jezelf in niets. Toegevoegd na 4 minuten: Het is overigens ook erg leuk om met een rekenaar uit te zoeken wat nu daadwerkelijk ongezond is en wat niet. Appelkoeken zijn (verrassend genoeg?) bijvoorbeeld 'erger' dan tompoezen. Verpakkingen en supermarkten zijn meesters in misleiding. Een paar keer iets uitrekenen aan calorieën geeft je inzicht en kennis die je geweldig kunt gebruiken! Ik heb het zelf ook gedaan en vind het hilarisch hoe mensen nog regelmatig in gezondheidsassociaties tuimen; aanrader! Toegevoegd na 8 minuten: En heb hier ter plekke nog een fijne techniek gevonden om te bewegen: zit te swingen achter de computer omdat er vreselijk goede muziek op staat :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100