Ik heb een drukkend gevoel in mijn onderbuik, hoe kan dat? (lees extra uitleg)

Ik ben een vrouw van 16 jaar jong. Ik voel sinds 2 dagen een drukkend gevoel in mijn onderbuik, net boven mijn vagina. Ik hoef niet ongesteld te worden en ik ben ook niet zwanger. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dat komt en hoe ik het kan verminderen/weghalen? Alvast hartelijk bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Ik ben geen dokter, maar het lijkt dat er twee mogelijkheden zijn: of je ontlasting zit een beetje in de weg en dan gaat het na een goede stoelgang weer over, of het komt uit je baarmoeder en ovuleer je (de eisprong; is twee weken voor en na je menstruatie). Dat laatste kan gemakkelijk een drukkend gevoel geven.

Toegevoegd na 1 minuut:
En het gaat dan vanzelf weer over. En een pargacetamol helpt vast als het je te veel last bezorgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ben het eens met de reactie boven mij,
misschien kan het ook zijn dat je iets verkeerd hebt gegeten en dat je buik daardoor van slag is.
als het na een paar dagen nog steeds niet over is en je weet nog steeds niet waarom zou ik toch echt even langs de huisarts gaan het kan namelijk van alles zijn.