Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een drukkend gevoel in mijn onderbuik, hoe kan dat? (lees extra uitleg)

Ik ben een vrouw van 16 jaar jong. Ik voel sinds 2 dagen een drukkend gevoel in mijn onderbuik, net boven mijn vagina. Ik hoef niet ongesteld te worden en ik ben ook niet zwanger. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dat komt en hoe ik het kan verminderen/weghalen? Alvast hartelijk bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben geen dokter, maar het lijkt dat er twee mogelijkheden zijn: of je ontlasting zit een beetje in de weg en dan gaat het na een goede stoelgang weer over, of het komt uit je baarmoeder en ovuleer je (de eisprong; is twee weken voor en na je menstruatie). Dat laatste kan gemakkelijk een drukkend gevoel geven.

Toegevoegd na 1 minuut:
En het gaat dan vanzelf weer over. En een pargacetamol helpt vast als het je te veel last bezorgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ben het eens met de reactie boven mij,
misschien kan het ook zijn dat je iets verkeerd hebt gegeten en dat je buik daardoor van slag is.
als het na een paar dagen nog steeds niet over is en je weet nog steeds niet waarom zou ik toch echt even langs de huisarts gaan het kan namelijk van alles zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding