Bestaan er wetenschappelijke onderzoeksresultaten die een verhoogd sterfterisico aantonen bij het minstens zes uur per dag intensief computeren?

Sitting in front of the computer for six hours a day increases your risk of death by 40% --->dit stond in een tweet van Googlefacts, maar werd er niet gefundeerd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, die zijn er en het gaat niet om dat beeldscherm maar om het zitten.

Verder verhoog je het risico op doodgaan iets anders: je hebt 40% meer kans dat je dood gaat als je meer dan 6 uur per dag zit binnen 15 jaar dan iemand die minder dan 3 uur per dag zit zelfs al sport je er ook nog bij. Dit gaat dus om de uren dat je niet slaapt.

Alle informatie kun je hier vinden (lees de plaatjes, in het laatste plaatje staan de bewijzen).

Toegevoegd na 37 seconden:
http://mabination.com/threads/48541-Sitting-6-hours-a-day-increases-your-risk-of-death-by-40
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
je kunt best zes uur per dag achter de pc zitten en dan daarnaast nog steeds bewegen en ook genoeg bewegen en gezond eten. Werkende zitten ook meer dan 6 uur achter een pc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt maar het gaat dus om die 6 uur en meer. Als je dus 6 uur of meer per dag zit buiten je slaaptijd om ook al sport je daarnaast heb je dus 40% meer kans op de komende 15 jaar dood te gaan dan iemand die 3 uur of minder per dag zit. Ik heb werk waarbij ik alleen in de pauzes zit, ik loop of sta dus zo'n 33 uur per week. Nog niet genoeg helaas....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welbedankt! Time to move ass!!!

Andere antwoorden (1)

Natuurlijk bestaan die. Voorbeeldje:

Volgens de onderzoekers zouden er in 2008 121.000 minder Europeanen aan hartinfarcten zijn gestorven als iedereen de bewegingsrichtlijnen van de WHO had gevolgd. De meeste gezondheidswinst valt te behalen in notoir obese landen als de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk, maar ook in landen als Saoedi-Arabië en Brazilië.
Als alle Nederlanders genoeg zouden bewegen, zou de gemiddelde levensverwachting in ons land met ongeveer vier maanden stijgen. Dat lijkt misschien weinig, maar de individuele winst kan veel hoger uitvallen, bezweren de onderzoekers.
escape
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
je kunt best zes uur per dag achter de pc zitten en dan daarnaast nog steeds bewegen en ook genoeg bewegen en gezond eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
-Dit is een antwoord gefabriceerd uit een denkfout. 6 uur per dag computeren = 0 uur/te weinig bewegen.