Gisteren 27 km gefietst, vandaag ook doen of is rusten beter voor het lichaam?

Ik bewoog de afgelopen maanden niet veel.
Gisteren heb ik 27km gefietst en wil nu eigenlijk ook weer zoiets fietsen.

Is dat verstandig?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

je lichaam geeft zelf wel aan of je het moet doen maar als jij je goed voelt kan het geen kwaad om weer te gaan fietsen vandaag

ja waarom niet, je voelt zelf aan of je het wel of niet kan. ik fiets ook vaak dagen heel wat kilometers, het enige wat ik vaak voel is zadelpijn, maar dat gaat ook weer over.

" wil nu eigenlijk ook weer zoiets fietsen " Dan moet je dat vooral doen. Als jij je fijn in je vel voelt, goed voelt en zin hebt om te gaan fietsen kan het echt geen kwaad. Fietsen kan vooral erg leuk zijn! Alvast veel fiets-plezier.

Gewoon doorgaan, ik ben er ook mee begonnen! Gewoon opbouwen en verder gaan als je het leuk vind. Ik heb me wel laten vertellen dat je na 5 dagen fietsen/sporten je lichaam 2 dagen rust moet geven en vervolgens kun je er weer tegenaan!

Zeker is dat verstandig en op jouw leeftijd - 26 jaar - kan je alles hebben als je gezond bent. Dus vooral doen.

Verstandiger is het om om beurten te fietsen en te lopen, zodat je niet steeds dezelfde spieren gebruikt. Door te wisselen voorkom je stijve spieren of zelfs spierblessures. Als je eenmaal een goede conditie hebt door training, maakt het niet veel meer uit wat je doet, nu dus nog wel.

Ik hoor vaak dat je niet elke dag dezelfde spieren moet trainen, maar die spiergroepen een dag rust moet geven, om zo goed mogelijk te herstellen. Om de dag zou dan het beste zijn. Wel kan je die tussenliggende dagen natuurlijk andere spiergroepen trainen. Maar goed, dat is wat mij vaak verteld wordt, maar ik heb me er verder nooit in verdiept, dus ik kan ook niet echt inschatten of het waar is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100