Is het schadelijk om voortdurend onder stroom te staan?

Ik ben er vandaag achtergekomen dat de adapter van mijn laptop kapot is. Hierdoor sta ik op het moment dat ik mijn laptop aan raak voortdurend onder stroom. Mijn moeder merkte dit 3 maanden geleden ook al maar toen wisten we niet waar het aan lag. Ik gebruikt mijn laptop voor school vrijwel heel de dag door en vraag me daarom af of dit schadelijk is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat merk je precies?
heb je een multimeter, misschien op school? Meet het voltage eens tussen de laptop en een aarde.
(bijna) alles aan de buitenkant van de meeste laptops is van kunststof, dat is veilig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik heb het nog niet gemeten. Het gaat om een MacBook waarbij de buitenkant van ijzer is niet van kunststof. Eigenlijk voel ik er zelf vrij weinig van maar als iemand anders in mijn nek voelt dan voelt diegene heel de tijd trillingen alsof er inderdaad stroom op staat. Als ik mijn laptop dan loslaat dan is het weer weg...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom denk je dat het aan de voeding ligt?
Heb je al eens een andere geprobeerd? Ik denk eerder aan statische elektriciteit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat als ik de voeding eruit haal en mijn laptop dan aanraak er niks gebeurd...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb verder geen idee waardoor het komt, het schijnt niet de adapter te zijn en je bent in ieder geval niet de enige:
http://www.google.nl/#safe=off&sclient=psy-ab&q=macbook+shock

Antwoorden (1)

Veel adviezen, maar geen antwoorden.

Troost je, het vermogen wat zo'n voeding verstouwd is te weinig om schade te berokkenen.
Dus kan geen kwaad.
Irritant is het wel.

Oorzaak is vaak te zoeken richting slechte aarding of lekspanning
Statische elektriciteit geeft eenmalig een vonkje en dan is het ontladen.
Slechte aarding of "lekspanning" geeft een voortdurende tinteling.
Vooral in de wekere delen van het lichaam, denk bijvoorbeeld aan de binnenzijde van je onderarm.

Wissel eens een adapter uit en kijk wat het resultaat is.
Geen verbetering?
Dan zit de oorzaak helaas in je typedoosje.
Je kan dan een paar dingen doen, zelf een schroevendraaier ter hand nemen en kijken ( ligt een beetje aan je eigen vaardigheden ).
Of dat ding laten nakijken door een deskundige.
Of je leert er mee leven, maar uiteindelijk gaat dat ten koste van je machine.
Dus actie is eigenlijk wel geboden.