krijg je door massa opbouwen bredere heupen/ taille?

Sinds enkele maanden ben ik doormiddel van fitness en gezond eten massa aan het opbouwen. Ik ben hierdoor 2kg aangekomen.

Ik ben 1,90 en weeg momenteel 79kg(Mijn doelstelling is 85/90kg).

Nu is mijn vraag is of ik ook in de heupen/taille breder ga worden?
(Ik wil namelijk niet in de toekomst all mijn jeans vervangen)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.8K
Reddie
8 jaar geleden
Hoezo massa opbouwen door gezond eten?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is afhankelijk van hoe je taille er nu uitziet.
Ben je daar mager, dan zal je er mogelijk iets breder worden.
Zit er wat vet dan zal je gelijk blijven of dunner worden.
Maar dat is ook weer afhankelijk of je de zij buikspieren gaat trainen.
Ook je doelstelling van 85 of 90 maakt nogal veel uit, ook je kont moet in je broek passen. Wanneer je flink meer gaat eten, zal er gemiddeld meer voedsel in de darmen aanwezig zijn. Ook dat neemt iets ruimte in. Maar maak je geen zorgen, je merkt het vanzelf als je broeken strakker gaan zitten en dan kan je het iets rustiger aandoen met die spiergroepen.

Antwoorden (1)

Als je spiermassa opbouwt, kunnen je heupen ook wat breder worden. Met krachttraining doe je ook wel dingen als deadlifts, hip thrusts, en squats, dit zorg voor meer spiermassa in bovenbenen, kuiten, en billen. Dan moet je uiteindelijk een andere broek halen denk ik.
Je taille word niet echt veel breder volgens mij.
Ritsuka