Hoe komt een boek in de bibliotheek?

Er is voor een stichting een informatief boek gemaakt over een ziekte. Hoe kunnen zij er voor zorgen dat het boek in de openbare bibliotheken komt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Je zou ook contact kunnen opnemen met NBD/Biblion. Zij sturen wekelijks lijsten met nieuw verschenen of herdrukte titels naar de bibliotheken. De inkoopafdelingen werken veel met deze lijsten.

Contactgegevens

NBD Biblion
Telefoon: (070) 3377 733
Fax: (070) 3377 899
E-mail: info@nbdbiblion.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook de andere beantwoorders bedankt! Voor andere nieuwsgierigen: zie ook de twee PDF's op http://www.nbdbiblion.nl/product/voor-uitgevers

Andere antwoorden (2)

De bibliothecaris van de bibliotheek verzorgt de inkoop van nieuwe boeken. Hij/zij maakt van tevoren een inschatting over hoe populair een boek zal zijn en hoeveel exemplaren er vervolgens aangeschaft gaan worden.

Om uw boek in de bibliotheek te krijgen zult u dus zaken moeten doen met deze persoon. Vaak regelt één bibliothecaris voor alle bibliotheken in een gemeente de inkoop. Informeer eens bij uw plaatselijke bibliotheek wie deze functie bekleedt.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Bestaat er ook een nationale lijst van boeken waar de bibliothecarissen uit kunnen kiezen? Wordt er misschien zo'n overzicht gemaakt door een nationaal instituut? Dat lijkt mij een interessant gegeven voor de vraagsteller!
je kan natuurlijk overleggen met de bibliotheek eigenaar of hij/zij er interesse in heeft. Misschien kan je hem schenken aan de bibliotheek, dan weet je zeker dat ze hem hebben en kan de eigenaar zelf nog kijken of hij hem plaatst of niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Dan zou de vraagsteller moeten gaan overleggen met alle bibliotheekeigenaren van alle bibliotheken! Bestaat er ook een nationale lijst van boeken waar de bibliotheekeigenaren uit kunnen kiezen? Wordt er misschien zo’n overzicht gemaakt door een nationaal instituut? Als hij er voor kan zorgen dat "zijn" boek op die lijst of in dat overzicht komt, lijkt mij dat veel makkelijker voor de vraagsteller!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb wel eens een programma gezien waar ze tientallen boeken met slappe kaft verstevigen met een harde kaft en vervolgens gingen ze naar alle bibliotheken van Nederland.