Mijn russische dwerghamster eet niets meer! Hij is 1.5 jaar oud. Gaat hij nu dood?

Toegevoegd na 12 minuten:
Hoe kan ik zijn tanden zien?

Toegevoegd na 14 minuten:
Moet dat bij de dokter?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Morgen even langs de dierenarts gaan. Niet eten is natuurlijk niet goed.Een hamster kan wel 3 jaar worden,de mijne werd zelfs drieenhalf,maar er zijn er ook die niet zo oud worden. Stop hem in een klein dekentje dat hij warm blijft en geef hem wat druppels water,zo dat hij geen dorst heeft en dan morgen gauw naar de dierenarts.Sterkte
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als hij niet meer eet zal hij inderdaad dood gaan.
Je kunt even controleren of er misschien iets van etensresten tussen zijn tanden zit, waardoor hij niet meer kan eten. Dit komt bij cavia`s wel eens voor, dus wellicht bij hamsters ook.

Toegevoegd na 4 minuten:
Kan ook zijn dat zijn tandjes te lang geworden zijn.
Dat komt bij hamsters nog wel eens voor. Ze moeten dan geknipt worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet dat door de dierenarts?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kan ik zijn tanden zien?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aangezien je aangeeft dat je niet weet hoe je zijn tanden moet zien, lijkt me dat wel zo verstandig.