kun je je eisprong voelen als je anticonceptie gebruikt?

Ik heb al 1.5 een implanon en die hoort een eispromg tegen te gaan. De laatste 3 keer denk ik dat ik mijn eisprong heb gevoelt een tijdje voordat ik ook echt ongesteld werd. Kan dit?
Ik moet nu ongesteld worden en heb al een paar dagen al de symptomen maar geen bloedverlies, dus ik zit me nu op te fokken over een mogelijke zwangerschap...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
Als het goed is heb je dan geen eisprong

Het beste antwoord

Er zijn veel vrouwen die een eisprong voelen. Dus zie ik geen reden waarom dat met zo'n hormoonstaafje niet mogelijk zou zijn. Als je die pijn zo'n 14 dagen voor de regels hebt zou dat idd de eisprong zijn.
Er blijken ook veel vrouwen te zijn die het staafje vroeger laten weghalen omdat ze last hebben van 'hinderlijke of onregelmatig bloedverlies'.

Als je twijfelt over een zwangerschap,... denk ik dat je best volgende week een predictor gaat halen.
Het kan dus dat je zwanger raakt terwijl je het hormonenpreparaat in je hebt. ( meestal als het dan niet juist zit ) maar aangezien er erg veel klachten over dat bloedverlies zijn, lijkt me dat iets logischer.

Toegevoegd na 43 minuten:
* idd de eisprong zijn. Let wel dan is er iets mis met je staafje. Belangrijk zinnetje vergeten.
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
De werkzame stof in Implanon is etonogestrel. Etonogestrel is een vrouwelijk progestageenhormoon. Het etonogestrel implantatiestaafje remt de eisprong, zodat er geen eicel vrijkomt tijdens de cyclus. Je zou dus niks moeten kunnen voelen, omdat er geen eisprong plaatsvindt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat dacht ik dus ook... dus ik heb het óf verkeerd gevoeld of er is iets mis met de implanon..?
nounka
9 jaar geleden
Zou moeten,... en zo is het is nog een verschil.
Er zijn verschillende vrouwen al zwanger geworden desondanks dat ze zo'n staafje hadden. Dus die moesten ook een eisprong gehad hebben. ( staafje was dus slecht geplaatst )