Pil vergeten mee te nemen, nu paar dagen weg. Apotheek gebeld, ze hadden geen alternatief. Wat kan ik het beste doen gezien mijn hormonale disbalans?

Nou, ik woon zelf in Hilversum en mijn ouders vlakbij Alkmaar. Dus ik ging vandaag naar mijn ouders en ben mijn pil van huis vergeten. Huisartsapotheek gebeld maar ze hadden mijn pil (de Zoely) niet meer liggen omdat het zo nieuw was en ze hadden ook geen alternatief. Wat moet ik nu doen? Ik zat op geloof ik dag 18 ofzo. Het gaat niet om een eventuele zwangerschap want we doen het altijd extra veilig. Ik ben al erg in disbalans met mijn hormonen dus stoot mijzelf nu behoorlijk voor mijn kop..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (2)

Bel de weekend arts van je ouders even en vraag deze om advies, hij of zij kan een vervangende pil voorschrijven, die je direct op kunt halen bij de apotheek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit heb ik zo juist gedaan maar er is geen alternatief voor deze pil.. helaas :(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zit er niets anders op dan hem thuis te gaan halen en stop in het vervolg een strip in je tas of portemonnee, zodat je hem altijd bij je hebt.
Als je binnen 12 uur na je laatste geslikte pil de volgende pil inneemt is er nog niets aan de hand, dus als je hem 's avonds slikt, morgen vroeg op en naar huis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan ook niet helaas, ik ben nu aan het oppassen en heb morgen andere verplichtingen.. Maar ja de assistente zei nu dat ik gewoon maar ongesteld moest worden dan en daarna nieuwe strip. Het is niet anders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, leg je er dan maar bij neer. Je kunt je menstruatie weer uitstellen door je pil door te slikken als de dag dat je ongesteld word je niet uitkomt.
Je kunt er (naast de optie van Crea om naar huis te gaan), ook voor kiezen om je menstruatie eerder te laten komen. Deze start dan 3 dagen eerder.