Waarom heb ik zo'n brandende steek in mijn keel?

Sinds vannochtend voel ik een hele branderige, scherpe steek onderin mijn keel.
Het lijkt wel half achter dat gaatje tussen mijn sleutelbenen te zitten en half achter mijn hart. En soms voel ik het ook in mijn maag.
De pijn komt met vlagen en als het komt/er is lijkt het wel of het mijn keel afsnijdt of dat ik maagzuur krijg of moet overgeven.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Natuurlijk moet je direct naar je huisarts gaan, maar ik denk zoals jij het beschrijft dat het meer iets te maken kan hebben met slokdarmproblemen, zogenaamde
Reflux-klachten (zure oprispingen, reflux oesofagitis)
Terugvloeiing (= reflux) van zure maaginhoud vanuit de maagholte (= gastro-) naar de slokdarm (= oesofagus).

Alleen is je jeugdige leeftijd daarmee in tegenspraak.
Kijk toch maar eens naar de beide links.
Ceeve
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

Ik zou denken: flinke keelontsteking.
Maar omdat ik geen dokter ben, en het van hieruit ook niet kan zien, zou ik zeggen: ga naar de dokter, zodat je je niet het hele weekend druk zit te maken
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mee eens, +1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord! Dankjewel voor je antwoord!