Lasix -> furosemide (plastablet)
Lanoxin -> digoxine (voor het hartritme)
Cozaar-> losartan (tegen hoge bloeddruk)
Furabid-> nitrofurantoine (antibiotica, meestal bij blaasontsteking)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De werkzame stof in Lasix is furosemide. Furosemide behoort tot de groep geneesmiddelen die lisdiuretica (lis-plasmiddelen) wordt genoemd. Het voert overtollig vocht snel af en verlaagt de bloeddruk.

De werkzame stof in Lanoxin is digoxine. Digoxine behoort tot de groep geneesmiddelen die hartglycosiden worden genoemd. Digoxine verbetert de pompkracht van het hart en zorgt voor een regelmatige rustige hartslag.

De werkzame stof in Cozaar is losartan. Losartan behoort tot de groep angiotensine-II-blokkers. Het verlaagt de bloeddruk.

De werkzame stof in Furabid is nitrofurantoïne. Nitrofurantoïne is een antibioticum. Het werkt tegen infecties met bacteriën.
Amadea
10 jaar geleden
Het antwoord op dit soort vragen is heel gemakkelijk op te zoeken in het farmacotherapeutisch kompas, zie link.