Als ik naar achteren buig, en mijn buikspieren(naar beneden trekkend) aanspan, knakt er iets bij de aanhechting op mijn middenrif. Wat is dat?

Het voelde in het begin erg goed als ik dit deed, maar nu wordt het steeds moeilijker (sterker) en doet het tot het moment dat ik het doe meer pijn dan eerst.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Je middenrif kan nooit knakken omdat het massief bot is niet los zit zoals met een gewricht. Het kan zijn dat pezen en spieren over je middenrif bewegen wat een knakkend geluid kan veroorzaken. Ik hoor het dagelijks bij mezelf, maar het deed nooit pijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mijn laatste informatie is het middenrif niets anders dan een vlies.